Vintage rolex: echt of namaak?

Gaan we weer :skull:

3 likes

Op het topic in het algemeen maar voornamelijk op de keuze van Hidde :smile:

Ik sluit me graag bij @Frakku aan.

Ja, maar of je die vraag ook kunt stellen aan iedereen die al een Explorer 40 heeft?

Ten eerste is het van de zotte dat je de Explorer niet gewoon overal draagt, want het is gewoon een Explorer. Die schijnen daarvoor gebouwd te zijn. Die gaat feestjes beter trekken dan een brakke vintage.

Ten tweede moet je je afvragen of een vintage überhaupt wel het beste beater horloge kan zijn ā€œvoor vakantie en feestjesā€. Wat doe je trouwens in godsnaam op die feestjes? In plaats van brakke vintage voor 2500 zou ik twee nieuwe opties overwegen:

De SBGX263, en ik houd het even op Champagne omdat die Airking waar je naar loert zilver is, is een absoluut bomb-proof horloge. Het uurwerk is een vokking tank, en ook nog eens super accuraat, en het horloge is zo onder de radar sport dat je er altijd en overal mee weg komt.

Overigens hebben ze geprobeerd om hem van m’n pols te jatten in Barcelona, maar dat lukte niet. In eerste instantie omdat de baas niet oplette maar het horloge zelf absoluut niet meewerkte, en in tweede instantie omdat de baas heel erg niet meewerkte. Maar toch: Moeilijk te jatten blijkbaar.

De Longines Spirit 37, wederom champagne. Zijn geweldige horloges, doen het in het echie ook erg mooi, en zijn ook behoorlijk goed van spec. Niet zo bomb proof als de GS, want Automaat, maar toch.

Ik wilde nog over de BB36 beginnen met champagne plaat, maar dat ding moet 4000 ballen kosten inmiddels, en die kool is dat sop niet meer waard, dan kun je net zo goed je Explorer lekker dragen. Wat ik sowieso de beste optie vind.

En het voordeel van die drie opties is dat je niet op jacht bent naar El Cheapo Rolexen. Want in die zoektocht wordt je genaaid met brakke bende, gestolen bende, frankenbende of een combinatie van al die bende.

19 likes

Altijd leuk die grote seiko suggesties maar veel Rolex-dragers willen dat niet.

En je moet inderdaad ook geen halfgare Rolex kopen want dan ben je alsnog niet cool op feestjes.

3 likes

Mee eens!
Het ā€œjammereā€ is alleen dat het gros van de mensen (buiten HF) niet eens zien dat iets een Rolex is, laat staan dat ze herkennen wat een halfgare Rolex is of dat een horloge misschien wel een nep Rolex is. Die zien iets glimmends en daar blijft het vaak bij.

1 like

Deze Conquest dan toch? als je van een silver dial DJ af komt? :point_down:t2: Of een groene voor wat extra swagger. :point_down:t2::point_down:t2: Op alle fronten beter dan een afgetrapte ouwe DJ, en niet alleen een goedkoper alternatief voor een Rolex maar een op zichzelf erg leuk horloge die het op feestjes en vakanties even goed doet. Die Spirit is trouwens ook het mooiste met die groene plaat vind ik.

5 likes

En gij geleuft dat?
Fliegers ook voor piloten? en dan heb ik nog niet over duikers tot 1000 meter ??

:rofl:

1 like

Vakantie en een paar feestjes moet 'ie wel kunnen hebben toch? Of in ieder geval beter dan zo’n vintage DJ :man_shrugging:t2:

Zie trouwens dat er een groene Conquest in het blauw staat. 41mm, dat wel, maar je houdt wat geld in de zak voor een volgende aankoop :wink:

2 likes

De conquest is een mooi nieuw ontwerp, maar het spreekt mij niet aan. Ik zou altijd de Spirit pakken.

Ja. Het staat op de wijzerplaat, en heeft de specs van een toolwatch.

Ofschoon ik geen duiker ben geloof ik toch echt dat ik met de Marinemaster te water zou kunnen.

2 likes

Nou zo n " all inclusive" wat een avontuur, moet kunnen :sunglasses:

1 like

Tja, ik zou een suggestie voor een 36mm OP serieus nemen, ook al ben ik in eerste instantie geen Rolex drager. Omdat het een OK horloge is.

Als iemand zo merkentrouw is dat hij maar ƩƩn soort horloge blieft stel ik wel voor dat hij zijn budget aanpast aan z’n smaak. In het geval van TS zou ik er dan een nieuwe OP naast scoren, nadat ik het budget naar 6500 ballen verhoogde. :smiling_face::smiling_face:

Ik voel mij te goed om een Marktplaats advertentie te beoordelen, deze laat ik bij jullie.

2 likes

1 like

Dit schept een hoop duidelijkheid! Dank!

1 like

Run….

Nou… als een dag later de reactie en account alweer verdwenen zijn :sweat_smile: Als ik dit pandjeshuis was zou ik de horloges lekker aan de vakmensen overlaten :roll_eyes:

Praat geen poep man!
Het is een horloge… koop iets dat je mooi vindt en waarvan elke keer dat je hem omdoet van geniet!

image

2 likes

Precies. En de marktplaats advertenties is ook weg. Misschien er achter gekomen dat de Rolex toch fake is? Vind het ook niet verstandig om als beginnend pandjeshuis je hoofd in het Rolex wespennest te stoppen.
Maar goed, dit zijn maar aannames van mij.

2 likes

Advertentie is vernieuwd…

1 like

ā€œUiteindelijk toch niet zijn smaakā€¦ā€

Een van de mooiste vintage Rolex modellen als je het mij vraagt.

1 like