Ik zie vrij regelmatig horloges, en soms is evident of iets echt is of nep door het horloge zelf of de omstandigheden. Nu heeft een kennis van mij een horloge aangeboden gekregen en moet ik toch even een beroep op jullie doen. Het gaat ogenschijnlijk om een Rolex Submariner, maar met een witte plaat, door het ontbreken van de depth rating lijkt het daarom om een 6204 te gaan. Maar goed, ik lees ook dat deze extreem zeldzaam zijn en dan moet je pas echt goed op gaan letten. Ik heb replica’s gevonden van dezelfde configuratie maar die hebben dan toch overduidelijk geen leeftijd ervaren. Ik zie een ghosted bezel, ik zie radium burn op de wijzers, font ziet er toch verdacht goed uit. Dus, wat denken jullie?
According to Christie’s, this wristwatch may very well be the only 6204 Submariner fitted with a white dial to ever appear in an auction. Much of this piece’s value can be attributed to the remarkably rare white dial. The fine condition of the riveted bracelet and steel case, and the originality of the turn-o-graph bezel, no doubt augment the appeal of this Sub as an investment opportunity. All in all, I feel that Christie’s set a good estimate and this will be an easy sell.
Estimate: USD $120,000-$220,000
Ja, ik ben natuurlijk ook nog aan het lezen en blijkbaar is dat gekomen met de 6205, dus mijn eerste inschatting van de referentie was wellicht verkeerd
Uitsluitsel geven kan ik niet. De plaat ziet er niet heel goed uit. Print is niet scherp. Lumedots overtuigen mij ook niet. Kast lijkt te groot voor de plaat. Lumepip in de bezel is in ieder geval niet correct.
@lasteraar dank voor je vertrouwen. Ik kan zeker ‘Mijn licht erover laten schijnen’. 100% Uitsluitsel is uiteraard moeilijk te geven van een foto maar ik kan je beloven dat je hier beter vanaf kunt blijven, naar mijn mening. En wel om het volgende:
De bezel heeft een merkwaardige fade waarbij ook het wit is verlopen, zie je vaak als het aangetast is met chemische middelen. De wijzerset is niet correct, van een 6204 of 6205 for that matter valt de minutenwijzer over de minute track. De kast klopt niet en heeft te dikke lugs. De plots zijn erg onregelmatig en vullen de omlijning niet (wat overigens wel voor kan komen, maar nav de andere indicatoren en de substantie op de foto…) Wat betreft het font op de plaat of de structuur van de plaat is met deze foto weinig zinnigs over te zeggen.
Mijn raad is dus rennen! Haha succes ermee verder, cheers
Soort plaat heb ik vaker gezien. Nooit door Rolex zo geleverd en is geloof ik testplaat oid. Zoals AVW al zegt: kast klopt niet en bezel is mee geknoeid.
Lekker laten liggen
Ja, maar bij deze zie je duidelijk dat de wijzers nieuw zijn of tenminste voorzien van nieuwe lume, er is in mijn voorbeeld uit de OP in mijn beleving niet iets waardoor het evident verkeerd is, anders dan dat het om een zeer obscuur horloge gaat. Maar goed, punt blijft dat je dus verdomd goed je research moet doen.