Vintage Seiko Only (Deel 1)

Wat is voor jullie nou de beste plaats om dit soort pareltjes te bemachtigen? Ik kom niet verder dan Marktplaats en eBay :joy:

Is er iemand die vintage quartz repareert?

vintageseiko.nl :crazy_face:

1 like

Stuur je zo een pb

Er stond dat hij werkte, dus op goed geluk :grin:

1 like

Oh dat is mooi. Mijn opmerking was omdat de secondewijzer op beide foto’s op dezelfde plaats staat. Maar wellicht was de kroon gewoon uitgetrokken dan.

Dat is nog lastiger dan vintage seiko mechanisch :sweat_smile:

1 like

De wijzers zijn netjes gezet op tien over tien, dus denk het wel :grin:

1 like

Leuke site voor oud kwarts en led spul, ook voor datering, zo staat er bij de 0923 dat ie in 1975 begon.
Dit op internet gezette boek wordt veel ter referentie gebruikt. (Alhoewel bij het meer obscure spul niet alles klopt of bekend is)
https://doensen.home.xs4all.nl/j1.html

2 likes

De band die hier op zit lijkt verdraaid veel op een band die ik zoek onder de referentie XAB511 zou je als je het horloge hebt eens kunnen zien welke ref dit bandje heeft?

1 like

Het is ongetwijfeld een heel andere band. Seiko banden lijken soms op elkaar maar ieder model had een eigen band.

Jahoor! Geen probleem. Ik zal hem hier posten en dan zie ik wel een reactie van je tegemoet.

1 like

Ja dat zal ook wel, anderzijds meer plaatjes van dit mooie horloge en strakke band kunnen nooit kwaad :grimacing::+1: mocht je ooit ergens een XAB511 tegen komen please let me know.

11 likes

Iemand enig idee waar ik soortgelijke wijzers voor een Seiko zou kunnen krijgen?
Hoeft niet eens OEM te zijn.

1 like

7 likes

15 likes

Zo! Mijn eerste aanwinst is binnen. Een Seiko 7005-7130. Ziet er nog goed uit voor een horloge uit 1974, net zo oud als zijn nieuwe baasje :blush:
Dit smaakt nu al naar meer…

Band is alleen veel te klein, dus ik ga op zoek naar een mooie strap. Wat voor kleur leer zou hier het beste bij passen? Bruin, zwart of blauw? Ik vind zelf een bruine vintage strap van een mm of 3 dik wel mooi, maar ik weet niet of dat wel staat bij zo een horloge als dit. Hebben jullie tips, ideeën of suggesties?

6 likes

Hey, de band is toch weer lichter geworden :+1:t2:

1 like

Haha jaa wel prima kleurtje weer!

1 like

Uiteindelijk toch een uit je geboortejaar :+1: De band lijkt niet zo kort, of heb je van zulke boostammen? :innocent:

1 like