Vintage Seiko Only (Deel 1)

Haha nee, ik heb juist hele smalle polsjes, 18,5cm omtrek ongeveer. Heel kort bandje blijkbaar, helaas. Kan hem dus nu niet eens dragen :slightly_frowning_face:
Twijfel dus over donkerbruin, zwart of lichtbruin leer, zoals onderstaande. Of zou dat te grof zijn voor zo’n horloge?

Zou voor een cognac achtig kleurtje gaan icm. het blauw

Dat is groter dan gemiddeld :rofl:

Ik zit rond de 17cm pols omtrek

Toch even opnieuw gemeten, bij mij toch ook 17cm. Zit ik een beetje stoer te doen, haha. Nou ja, size doesn’t matter zeggen ze altijd. :joy:

1 like

Ik zou een beetje voor deze kleur band gaan.

Niet de stijl

2 likes

Ziet er inderdaad wel goed uit! Ik ga eens even struinen :blush:

Bracelet extender voor deze mooie band?!

1 like

Leer vind ik toch lekkerder dragen, maakt mij niet zo heel veel uit. Ik vind dit type band erg losjes tussen de schakels, zeg maar.

Toch even gegoogled, want ik wist niet wat een bracelet extender was. Weer wat geleerd! :joy:
Misschien doe ik dat nog wel. Dank je voor de tip :+1:

1 like

Jeejtje!! Wat een mooitje man! Zeldzaam ook!

1 like

Op het forum gewoon te koop voor een zacht prijsje :grin:.

2 likes

Zo heb ik het gedaan voor dit horloge. Is ook een overweging waard.

En zo ziet dat eruit op de pols.

Deze is trouwens nog 2 jaar ouder, uit 1972, mijn geboortejaar.

3 likes

Ziet er goed uit! Toch wel gaaf hoor, die horloges die al tientallen jaren meegaan. :+1::ok_hand:

Hi Beavis, waar staat dat advan, op de wijzerplaat, voor?

Hallo, ik geloof dat dit staat voor ‘Advanced’ tenzij @koekoek het juiste antwoord weet.

Het zijn JDM modellen, gemaakt voor de Japanse markt in de jaren 70

Pas maar op, voordat je het weet, zit je ook met zoiets als dit (de jongste van deze 2 dozen is van 1974…)

En dat zijn ze nog niet allemaal. Dit zijn alleen nog maar de Seiko’s, en die passen ook niet allemaal in de dozen… En dan zijn er nog een aantal onderweg, waaronder een aantal quartzhorloges.
Oeps…

10 likes

Poehee! Dat is al een aardige verzameling! Daar ben je zeker al een aardig tijdje mee bezig :+1:

Het antwoord zal je verrassen. Nog geen jaar…

2 likes

:joy: ongelofelijk :+1:

Zoiets, op zwart dial en zilver kast zou ik altijd gaan voor zwart leer met een wit stiksel.
Wat ideeën:

afbeelding

afbeelding

3 likes

Dank je! Genoeg inspiratie weer! Die een na laatste strap vind ik wel erg mooi staan. Ook maar eens naar op zoek. Ik vraag me alleen af wat voor soort dat is, dat is toch geen perlon strap toch?

1 like