Het is best een speciaal model.
Nl de 5206-6080 LM special
Met instant datum veranderen om 12 uur, en niet in 3 uur. En hack functie.
Het is best een speciaal model.
Nl de 5206-6080 LM special
Very nice! Enige wat ik me afvraag is of er niet net een verkeerd glaasje inzit gezien t kiertje tussen de plaat en de “rehaut”. Ik had dat laatst bij net een verkeerd glaasje.
Goede vraag ruud. Zou goed kunnen nu je het zegt. Glaasje heeft sowieso een chipje op 11 dus in de toekomst mogelijk vervangen.
Zit wel goed vast
Haha. Ja, dat systeem is best prettig. De bezel duwt t glaasje vast.
Glaasjes zijn moeilijk aan te komen. Zou t chipje eventueel draaien naar een niet storende plek als het verder goed is.
Aan het Seiko logo zitten 2 pootjes en die klikken in de wijzerplaat. Waarom bij sommige horloges die gaatjes zo duidelijk te zien zijn weet ik niet.
Goed idee! Opzich stoort ie op 10 niet, maar misschien naar 6?
Ga hem sowieso zelf servicen als ik met de opleiding bezig ben dus moet het glas eraf
Dat doe ik zelf vaak… en tussen de vleugels vallen clipjes denk ik ook niet zo op denk ik.
Is dat een NOS Seiko glaasje? Of zijn er ook moderne replica’s van deze champfered glaasjes?
Hij is erg mooi gerepareerd iig.
Zo de post is aangekomen en heeft 2 hele mooie seiko’s gebracht.
Two King’s!
King Seiko 5625-7080
King Quartz 9923-8060
Beide zijn prachtig door de tijd heen gekomen.
Prachtig! Die King quartz is ook heel mooi!
Is dat een twin quartz?
Er al achter wat die puntjes zijn bij het logo? Kan het nog niet goed zien maar ben geïnteresseerd haha
Allebei prachtige exemplaren. Ik zou bijna jaloers worden, ware het niet, dat ik zelf een vijftal prachtige exemplaren binnen heb gekregen… (Helaas niet zulke fraaie exemplaren, als die van jou, maar zeker nog niet slecht.)
Van links naar rechts: King Quartz 0853-8001, Superior 7546-8340, Grand Quartz 9943-8000, King Quartz 5846-5020, Grand Quartz 9942-7000
Ik weet het ook niet vlgs mij hoort het zo ik heb het meen ik wel vaker gezien. Er valt niks op aan te merken.
Het kan mss een service zijn geweest waarvoor er een nieuw seiko logo erop is gezet.
Het stoort me (nog) niet
Ja die is heel mooi! Ik zie ze weinig voorbij komen op de Japanse sites.
De King Seiko is echt een grote joekel dat had ik niet verwacht.
Wat voor model is dat? Die heb ik nog niet eerder gezien in zo’n type kast. Het lijkt op een silverwave kast.