Ja, daar lijkt het inderdaad op, het is model 7546-8340, en dan kom je ook uit op de Silverwave. Hmm, voelt nu wel een beetje als een miskoop aan. Maar ik vind het nog steeds een mooi horloge, en een blijvertje.
Nu ik het wat beter bekijk, lijkt me, dat de wijzerplaat eens is omgewisseld. Het uurwerk en de wijzers zijn van een Silverwave. Al lijkt me wel, dat de mod een hele tijd geleden is gebeurd, als ik de randen van de wijzerplaat mag geloven. Want daar zit toch al wat aanslag op aan de randen.
Dan is het nu een “Superior” Silverwave
Net even de types opgezocht. Jammer inderdaad, maar toch vind ik het een mooi horloge Patrick.
Daarnaast is de plaat nog echt mooi. Als je echt zou willen kun je in de toekomst nog kunnen wisselen met de correcte superior kast en een wijzerplaat zoeken voor de silverwave.
Dank voor je scherpte Daniel. Leer dagelijks bij op dit forum.
Aha ja de 7546 8350 is een silverwave. Zo eentje zit er hier ook in de doos dus dat viel me op
Jammer om te horen. Heb je enig idee wat voor wijzerplaat het is? Ik herken hem niet zo van een Superior model. Die hebben meestal geen lumen of de kroon op 4. Zou het misschien een redial kunnen zijn? Dat iemand bijvoorbeeld de silverwave tekst heeft vervangen door superior?
@Koekoek: Je hebt weer gelijk! Ik heb het uurwerk er even uitgehaald en dan kun je duidelijk zien, dat het een redail is. De kenmerkende coding ontbreekt. Maar het is allemaal wel erg netjes gedaan. Misschien dat ze geen stempel hadden van Silverwave.
Bedankt, Sherlock Daniël
Soort van dan, helaas is mijn horloge verloren gegaan
De verkoper op uhrforum verdient wel een pluim, hij handelt in vintage seiko’s en heeft voor mij een gelijke gezocht en gratis verzonden. Helaas is deze net iets minder dan de eerste (lichte oxidatie van de secondenwijzer) maar ben er als nog super blij mee.
Mocht je ooit iets bij onze oosterburen zien van @OnkelJodok dan kan je dat met een gerust hart doen, super service
Hij gaat nu de schade verhalen op de vervoerder, was verzekerd verzonden.
Eind goed, al goed.