Vintage Seiko Only (Deel 1)

Ik weet het niet. Ze zijn op hetzelfde moment in productie geweest. Dus misschien dat er toch een klein verschil is. Zo te zien passen ze wel beide. Maar beide zullen ook wel bij Seiko te bestellen zijn.

1 like

Hattori VX43 uurwerk past er ook in. Stuk goedkoper met dezelfde werking.

Ach… het is maar een quartzje toch, als die het maar weer doet… :sweat_smile:

1 like

14 likes

Bedankt voor de reacties mannen! Top! :blush:

1 like

@koekoek of andere vintage Seiko kenners: hebben jullie wat meer inzicht in de Sportsman range uit vroeg jaren '60? Ik kan er verrassend weinig over vinden op het wereldwijde web. Ik zie ze ook met datum, maar die lijken iets later.

De ref is 14091:

7 likes

De sportsman was een instap lijn. In de catalogi van eind jaren 60 zijn het de goedkoopste modellen die er in stonden. Volgens mij met 66 uurwerk, of een voorloper daar van. Dat is een work horse uurwerk. Maar die van jou is zo te zien wel de betere sportsman met stalen kast en een cool ontwerp.

2 likes

Ja, ik kende de verhalen van de niet volledig stalen kasten uit de jaren '50. Dus daar heb ik op gelet. Deze heeft wel nog de oude lugs die ik een folder uit '60 tegenkwam. Dus zal van rond die tijd zijn.

Het exacte exemplaar helaas nog niet in een folder tegengekomen. Maar Seiko had zoveel variaties…

2 likes

Is dat mijn hand? :face_with_monocle:

Uit welk jaar is die van jou?

Toen ik aan het zoeken was (is mijn ex) kwam ik niks tegen. Begin jaren 60 iig.

Niet open gehad?

:vulcan_salute:

Ik ben een exact gelijke tegengekomen die uit '62 was. Maar ik heb 'm niet open gehad nee, ik kijk wel linker uit met mijn 2 linkerhanden :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Catalogus van 65, hij lijkt wel op die 3e van links middelste rij.

Die heeft wel dezelfde “driehoekige” indices inderdaad die je niet veel ziet. :ok_hand:

Alleen de cijfers lijken te ontbreken op 12 3 6 9

Ik vind de dial lay-out wel erg eind jaren 50 begin 60 lijken.
@koekoek

Foto is wel van voor het schoonmaken.

4 likes

Prachtig, hoe valt zo iets op smalle polsen? Het is een 36mm maar die lange lugs schrikken mij wat af.

1 like

50s lijkt me zelf niet. Ik zou hem schatten op q2 jaren 60. Heb je niet naar het serienummer gekeken toen je hem open had?

1 like

Nee… @tijner je kunt even zoeken naar de inkeping en hem met een zakmes openmaken als je wil.