Oeh is 3 jaar terug… . Maar draagt klein/goed!
Projectje gestart vanmiddag, na drie rondes ultrasoon was de meeste derrie op kast en band wel opgelost De wijzers en plaat hebben in ieder geval potentie
Deze Seiko 5 - 6119-7083 is eindelijk een beetje “op gang” gekomen.
(alleen nog even de dag en datum goed zetten)
Ik wil niet heel vervelen zijn maar je weet dat die wijzerplaat niet origineel is?
Nee dat wist ik niet. Het horloge zou uit de periode 1970-1979 stammen. Is de wijzerplaat veel nieuwer naar jouw schatting?
EDIT - ik had het wel kunnen weten als ik de advertentie iets beter had gelezen:
The dial was restored by a professional team.
De wijzerplaat is inderdaad opnieuw opgemaakt. Professioneel daar valt over te twisten. Want hij hoort licht of donkergrijze sunburst te zijn. Mat rood bestond niet bij deze modellen. En de wijzerplaat tekst mist zoals de dial code onderaan en automatic en het jewel item onder het Seiko 5.
Okay dank voor de info. Het rode was voor mij juist de reden deze aan te schaffen. Die kleur had ik nog niet in de collectie. Ik blijf het nog steeds een mooi item vinden al doet de “professionele” restauratie wel een beetje af aan de originaliteit.
Maar fijn dat je me hier op wees.
Even die endlinks opnieuw installeren was het je opgevallen dat ze verkeerd om zaten?
Volgens mij zit juist het horloge verkeerd om
Fixed Net opgehaald met de post, dus zag het nog niet eens.
Ik heb het ook wel eens gehad. Vraag me zelf dan af, hoe dan Als je zo’n band monteert zou dat toch wel moeten opvallen.
Zo overgenomen van de vorige eigenaar. Dus had het echt niet gezien ha ha. Gelukkig is mijn collectie nog klein, en genoeg tijd om te leren
Maar ik bedoel de vorige eigenaar, hoe heeft hij het niet gezien. Je komt met vintage horloges vaker gekke dingen tegen
Bedankt je mij erop wees in ieder geval. Loopt toch wat lekkerder