Vintage Seiko Only (Deel 1)

Hahaha nou moet mijn vanac sowieso nog een service dus die komt goed.

1 like

Dit is mijn vintage Seiko, Ik weet er eigenlijk niet veel van maar heb ook nog niets opgezocht.Het is een quartz uurwerk. Het horloge is van mijn oom geweest. Hij had verder niets met horloges maar droeg deze dagelijks.

Het horloge moet nog worden opgeknapt, een nieuw glaasje (of ze moeten die lijmresten kunnen verwijderen) en de band moet gereinigd worden. Voor de rest is het zoals het hoort.

3 likes

2de incoming!

15 likes

Serieus! Tweede 6159?

Zijn er verschillen, of gewoon de beste houden?

1 like

Zelfde transition 7001 caseback. En orginele oranje strap die erg zeldzaam zijn. Gekocht via een kennis in japan. Mooie prijs erop gekregen. Hou ze beide denk ik!
Toch is deze lume een stuk mooier dan mijn 1ste

6 likes

Tenzij jij in deze intressen hebt. Dan even een berichtje sturen:)

1 like

Pfoe, verleidelijk, maar behoorlijk boven budget hoe dan ook vrees ik :grimacing:

1 like

Inruil 6217 kan😇

1 like

Dat krijg ik niet over mijn hart :laughing:

1 like

J13080 uit 1963

11 likes

Voor een paar euro op vinted. Dial schoongemaakt, andere kroon en glas vervangen met een NOS.

Nu nog op zoek naar een bandje of op staal houden.
Kortom een leuk opknap projectje.

8 likes

Beetje aan 't spelen. Klok heeft onderhoud nodig.
Sec.wijzer sropt niet bij uitgetrokken kroon en de datum hapert soms met oversringen.

11 likes

Die endlink heeft ook een keer op z’n donder gekregen zeg!
Wel een heeeeel mooi exemplaar! :heart_eyes:

1 like

Ja die LM special Seiko’s zijn echt kunstwerken, ze hebben zelfs een instant date change om 00.00 en zijn erg mooi vormgegeven ik vind ze fantastisch.

De 5206 heeft dat inderdaad, de 5216 niet :innocent:

Helaas heb ik met beide uurwerken ook niet de beste ervaringen wat betreft lopen :neutral_face:

Tja ik ga woensdag beginnen aan de horlogemaker cursus bij Syntra dus wellicht over een jaartje ofzo kan ik ze zelf repareren. :grin:
Maar ik wil eigenlijk een nog mooier model, dus wellicht dat deze eerdaags vertrekken mag.

7 likes

Hij is binnen hoor! @Utrecht2 lume is 10+

14 likes

Ik denk dat er niet veel mensen zijn met 2x een 6159…:wink: Topper!

1 like

Weekend vieren eindelijk

9 likes

Die is heel mooi :ok_hand:

1 like