Vintage Seiko Only (Deel 1)

Tooltje op internet geeft oktober 1972 aan, echter lees ik hier geregeld van o.a. @koekoek dat dit niet altijd klopt.

Volgende vraag is of de bezel gepolijst hoort te zijn. Ik neem aan van wel, maar de meeste exemplaren die ik op internet vind zijn kapot gepolijst. Deze is nog redelijk scherp imo, dus voordat ik de bezel opknap, wil ik zeker zijn dat hij niet gesatineerd hoort.

Enig idee?

Serienummer begint met 29?
Qua bezel moet je denk ik zoeken naar afbeeldingen in folders. Ook ff vragen op thewatchsite.com

1 like

De bell-matics zijn geen super lange periode gemaakt. Dus 1972 klopt.

Op de foto’s ziet hij er prima uit en zou ik er niks aan doen. Als hij nog origineel is, gewoon origineel laten. :innocent:

1 like

Ooit wel heel licht gepolijst afgaande van de zijkant, maar idd. Ik denk dat ik de lichte wabi sabi laat voor wat het is :grinning_face_with_smiling_eyes:.

Dank heren!

1 like

13 likes

Mijn nieuwste lid van de Koninklijke familie de 45KS

17 likes

Echt super…:smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

Nog een ze komen nu opeens tegelijk binnen zit op deze al een maand!! te wachten.

7 likes

Seiko 5 Sports 5126-8100

9 likes

Heerlijk stukje historie.

23 likes

Iraq, Toyota… Ben benieuwd naar het verhaal achter dit horloge.

1 like

6 likes

Het horloge schijnt als geschenk te zijn uitgegeven ter viering van een bestelling van 61.000 Toyota Crowns door de Iraq Automobile State Enterprise in 1979. Dit verhaal is niet geverifieerd maar lijkt vrij aannemelijk.

1 like

Ik denk niet dat dit het geval was. 1979 is al een stuk later dan het horloge. Ik denk meer dat het gewoon een relatie geschenk was toen de Iraakse importeur in een eerder stadium ergens in de 70s naar Japan ging. Dat ze daar geweest zijn en zaken deden blijkt dus wel uit de order Toyota crowns uit 1979.

1 like

De Seiko Flightmaster/Navitimer weer eens om.

10 likes

Vintage X-postje

12 likes

9 likes

Nieuwe dag, nieuwe Seiko Vintage :+1:

16 likes

10 likes