Vintage Seiko Only (Deel 1)

De zon doet deze King Quartz lekker blinken…

12 likes

17 likes

Een omgekeerde route, dat was deze NA: Een Seiko Dolce 9521-5170 uit 1985
Een tijdje geleden had ik me een horloge gekocht, dat met een horlogedoosje van een Seiko Dolce verzonden werd. En toen rees het idee om me daar nog een passend horloge bij te zoeken.

Zo gezegd, zo gedaan. Op Buyee had ik al snel iets gevonden, dat me wel aanstond, en dat liet ik naar Nederland komen. Ik had daarbij gekozen om het te versturen per post. Dat had ik beter niet kunnen doen, want dit horloge is waarschijnlijk per post-schildpad verstuurd. Een hele maand heeft het geduurd, voordat het hier was. Maar eind goed, alles goed, het is uiteindelijk gearriveerd.

En hier is het dan, de Seiko Dolce 9521-5070 met NSAG kast (super hard alloy). Het is best een licht horloge (52 gram incl. bracelet) en het draagt zich best comfortabel. Ik zie op andere sites, dat NSAG thungsten carbide moet zijn, maar dat vloekt dan wel een beetje met het gewicht van dit horloge.

De kroon moet ook nog eens vervangen worden, die heb ik al liggen. Maar ik moet alleen eens uitvissen, hoe ik die kan verwijderen…

4 likes

Apart model, heel veel draagplezier.

Als je het achterdeksel verwijdert zit er meestal wel een lipje waar je met een dun pinnetje op kan drukken en zo de kroon kan verwijderen.

241786-ae78d21707d41331848524f08446cee7

1 like

Valt me nu pas op dat die wijzers zo grappig zijn!

1 like

8 likes

Mooi🙌🏼

1 like

Verkoop dan.

1 like

10 likes

12 likes

7 likes

9 likes

Sportmatic van maart 67

11 likes

Ik heb een paar weken geleden een mooie
Jumbo 6138-3000 gekocht van een zeer sympathieke forumgenoot.
De klok loopt goed, maar als ik hem 'S avonds weg leg dan is 's morgens de uur teller van de chronograaf 1 tot 3 uur verder zonder dat ik deze geactiveerd heb.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Hij word volledig gereviseerd, nieuw glas, rubber pakkingen en mss een retour Polen.

6 likes

Blijft mooi: Seiko 3802 uit september 1972.

9 likes

12 likes

Een vierkante Seiko QT uit 1974…

5 likes

12 likes

6139-8030

8 likes

Heel gaaf! Edit ik zie nu het artikelnummertje

1 like