Vintage Seiko Only (Deel 1)

Scherp zakmes met het uiterste puntje in een randje en klein beetje wippen?

1 like

6 likes

Meen je niet :(. Wat zijn de bekende kanalen?

Wat heb je gekocht dan? :thinking:

Je hebt PB :slight_smile:

ja die tip heb ik ook al gehad maar dat kan ikzelf niet vandaar de oproep voor hulp. Ik kan een kast schoonmaken en dan houdt mijn kennis en kunde op.

randje is te klein voor alles behalve mischien een stanleymes maar ik hecht waarde aan mijn vingers.

Het is mij laatst gelukt. Een goed mes heeft een dunner en scherper puntje dan een stanleymes. Anders toch langs een horlogemaker…

Moertje er op lijmen en met de sleutel eraf draaien. Sommige lijmen laten zich weer prima verwijderen. Effe googlennnn

Helaas heeft een nieuw batterijtje hem niet tot leven kunnen wekken.
Als ik hem schud of de kroon in duw, loopt hij seconde of 7.

2 likes

:worried:zonde.

Kleine tegenslag… jammer. Kan @Aad57 hem geen leven inblazen?

Even kijken of een ander hem wil. Zo niet laat ik hem wellicht repareren

1 like

Ik wil hem wel, maar heb pas over een week of twee salaris haha.

Stuur even een PM. Ik heb geen haast

1 like

Met vintage quartz en elektronisch is elk horloge dat niet loopt parts/repair ookal zegt de verkoper dat er alleen een nieuwe batterij in moet. Soms zit het mee, soms zit het tegen helaas.

Ja zo is het. Wonderlijk, want het uurwerk ziet er als nieuw uit, van binnen en van buiten.
Vorige Elnix had een lekkende batterij, dat was geen fraaj gezicht

De olie die dikt in na verloop van tijd. Met het uurwerk zal wellicht ook niet veel mis zijn. Soms wil wat warmte er nog wel voor zorgen dat hij beter gaat loopt omdat de olie dan weer wat vloeibaarder wordt. Even om doen of in de oven op een graad of 40 :wink:

2 likes

Daar had mijn UG stemvork ook last van.

Gedragen liep ie goed… in de horloge doos liep ie achter.

Het vreemde is dat hij wel een paar seconden netjes loopt en dan “vastloopt”.
Misschien dat de weeerstand dan te veel wordt inderdaad

1 like