Vintage Seiko Only (Deel 1)

Dat is net zo iets als Formule 1 en Formule E. Een betere vergelijking kan ik niet maken. Het is de beleving, die de mensen aanspreekt. Ik vind Formule E niet om aan te zien, geen geluid, geen beleving. Dat is in principe ook met horloges zo. De beleving bij mechanische horloges is gewoon anders. Anders zou je ook kunnen volstaan met je mobiel om de tijd af te lezen (Heb ik jaren gedaan), maar nu kijk ik veel minder op mijn telefoon (behalve dan dit forum wat vaker te volgen…)

Strak afgewerkte kast en opgelegde en netjes afgewerkte uurmarketingen ook, maar dat zit lang niet op ieder horloge

Ik snap de vergelijking, maar nostalgie is achterhaald

Tuurlijk, dat is ook mooi. Maar de smooth seconds vind ik wel pleasing. Grootste voordeel aan vintage is dat de afwerking gewoon toen beter was.

Ook al is t van een accutron of springdrive.

True / dead beat complicatie op mechanische uurwerken vind ik ook niets.

1 like

Daar heb je gelijk in.

Dat vind ik het summum van moderne uurwerken

12 likes

Weet iemand een goed adres voor 7549-7010 wijzers of een ‘relume’?

4 likes

Ik zou hem gewoon zo laten, slecht is hij niet toch? En als je de wijzers laat relumen moet je ook de dial mee nemen. Er is iemand op het seiko forum die daar wel goed in is.

1 like

Ik zou @Barboendel een berichtje doen… als je echt wilt relumen. Kan hij heel erg netjes.

Vraag is of je het überhaupt moet willen.

1 like

Zou ik ook niet doen op een vintage model. Wil je lume? Dan zou ik een nieuw (of pre owned) Turtle-tje erbij nemen.

1 like

VLNR:

• Seiko Lordmatic 5606-7000
  • Seiko 6139-6012
  • Seiko Silverwave 7546-8340
17 likes

Ik ben eigenlijk op zoek naar een relume die de wijzers matcht met de lume op wijzerplaat (off-white en niet te fel). De ongelijke verkleuring van de wijzers stoort me nogal.

Super! Ik zal hem een PM sturen.

Ik hoef niet per se veel lume. Zie het zelf meer als beschadigde lume in plaats van een authentiek uiterlijk.

Ieder zijn insteek, nogmaals ik zou het niet doen. Gebroken of missende lume geeft ook karakter aan een vintage stuk:

6 likes

Even mijn Seiko Lord Matic plaatsen uit ‘76. Ik blijf steeds genieten van die linnen dial :heart_eyes:

15 likes

1972.

8 likes

Op een dag schiet je wat te binnen, je wilt er een KS bij. Maar waar te beginnen! Toch al snel een horloge van >50 jaar oud.

Ben maar eens begonnen om deze 1398 berichten door te akkeren. Waar mijn zoektocht begon met een LM / LM / KS wens wordt het zoekgebied al wat smaller. Het moet een strakke KS worden. Geen haast, maar heb je wat moois…

Leuk! Welke modellen spreken je aan?

Ben nog niet zo thuis in alle ref. nummers (iemand die me dat kan uitleggen of een link kan sturen naar een overzicht ;). Maar ik vind de 44/45GS like kasten het mooist (mits met strakke lijnen). Denk aan de 45-7000/1 en of 5625-7000 / 5626-7000

Staan er 2 in het blauwe, wellicht vindt je het wat.

1 like

Hi Timo,

Had die van @anon6060116EV al gezien en contact mee gehad, er mooi! Echter moet ik daarvoor eerst mijn horloge in het blauwe gedeelte verkopen om het thuis nog beetje te kunnen verkopen (onlangs grail gekocht…) De aanschaf van een KS valt onder impuls :wink:

Stuur toevallig net @split_time een berichtje voor zijn 45-7001 maar zat niet goed op te letten (stond al in het lichtblauw…).

Ik struin nog even rond, en anders plaats ik even een gezocht berichtje :wink:

1 like