Ja dat is een code voor het soort glas wat erin gaat. Dat is een bezel en glas in 1. Het glas is als het ware vastgeplakt in de bezel. Zodoende is dat 1 geheel best duur om de vervangen. Erg zeldzaam nieuw te krijgen.
Klopt t dat er voor 6 a 7 tientjes er een aantal op eBay staan ,?
Als je me de link geeft kijk ik even.
De vorige Seiko die ik had ,had een rubberen pakking deze niet , het komt op mij een stuk meer waterdicht over
Ja dat is em.
Ik zou ook eens bij BigVlad informeren. Heeft vaak zulke glaasjes gewoon liggen.
Via Marktplaats een berichtje sturen. Verstuurt snel en weet je ook meteen te vertellen of het glas, dat je wilt ook wel klopt.
https://www.marktplaats.nl/u/bigv/3432191/
Seiko 5106-7031 oftewel: Seikomatic-P. Uit April 1969 en dus bijna 54 jaar oud.
Linnen structuur wijzerplaat.
Dit uurwerk met 33 jewels (b)lijkt onverwoestbaar te zijn.
Deze heeft ook een rubber dichtingdie is geïntegreerd met de bezel. Die zie je niet omdat hij doorzichtig is.
Klopt inderdaad ik had t bekeken , de 3002 versie had een zwarte rubberen pakking staat me nog bij.
Heb je toevallig een uurwerk houder voor een 6138 ,?
De plastic ring? Je mag mijn oude glas hebben als je wil het is ook beschadigd maar minder dan die wat jij hebt.
Ik geloof dat het ook mogelijk is om een nieuw glas in de bezel te plakken maar hier heb ik geen ervaring mee.
Nee ik bedoelde of je toevallig een uurwerk houder had voor dit uurwerk( om te demonteren en monteren) bedankt voor je aanbod ik heb reeds een originele glas besteld , bij mijn vorige heb ik een aftermarket glas ingelijmd ,ging prima echter wil ik dit model helemaal origineel houden
Mooi hoor! Dit zijn best complexe uurwerken heb ik me laten vertellen?
Zeker klopt helemaal, het is een uitdagend uurwerk om goed te doen, waar zeker niet alle horlogemakers zich aan durven te wagen. Zelf vind ik het erg leuk om aan te werken , kan de uitdaging wel waarderen dat scheelt al de helft.
Ziet er ook kakelvers uit … Veel vervangen ook?
Weinig 2 kleine dingetjes, mag geen naam hebben. Staat van uurwerk was heel erg goed , geen slijtage in de tappen en geen slijtage van de rotor op de kloven , was enigszins teleurstellend heb namelijk veel parts van dit caliber dus kom maar op