Vintage Seiko Only Deel II

Die staat naast “Made in USA” of “Made in UK” (na 1990) of “Made in France”. Het is een van de 10 letters van het woord “quality pen” (1 letter voor elk jaar van een decennium) + een kwartaalaanduiding I, II of III.
Maakt ook niet uit, maar de oudere Jotters met “Made in England” (voor ca. 1990) zijn best gewild.

1 like

9 likes

Zijn er hier ook een aantal Seiko 6458 op het forum? Ik zie er maar weinig. Zijn er nog leuke artikelen over die iemand kan aanraden?

Seiko 7005-7080 uit juli 1973

13 likes

Vanmiddag met blauwe band

Vanavond met bruine band

12 likes

Ja

3 likes

Gaaf! De witte vind ik nou precies de mooiste. In die post beschrijf je trouwens ook dit deze de op 1 na zeldzaamste is. Is dat dan binnen de 150m versies? Ik dacht dat de 200m versie meestal zeldzamer waren.

En weet iemand hier hoe het met water dichtheid zit met vintage duikhorloges? Kun je na een service er gewoon weer het water mee in duiken?

8 likes

Ja zwart>oranje>wit>teal. Hoe dat verder met de 200m versies zit weet ik niet meer precies.

Als de pakkingen vervangen zijn en de waterdichtheid oke getest is dan is dat geen probleem

2 likes

10 likes

9 likes

Had er helemaal geen erg in dat ik een tijdje geleden al een Seiko band had besteld voor deze chrono. Wilde de band die eraan zat wat beter schoonmaken en zocht even een andere, toen ik deze ontdekte, die ik al bedoeld had voor deze :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

13 likes

Deze mooie Seiko Sportsman uit 1965 is onderweg. Ben heel benieuwd!
Screenshot 2026-07-29 112049

12 likes

LM Special LBX121
5216-7070
januari 1975

18 likes

Het is alleen geen Seiko band maar een fake :face_with_monocle:

1 like

Dat vermoedde ik al. Best grof geproduceerd als je van dichtbij kijkt. Er is ook een leren rally-type bandje onderweg😇

Ah, goed om te weten. Ik vind de witte eigenlijk erg gaaf.

Ik heb ondertussen begrepen dat de 200m versies de laatste versies ervan waren.

Weet iemand het verschil dan ook tussen de 7c43 en de 6458? Ik kom wat tegenstrijdige dingen tegen.

18 likes

Zeer mooie staat zeg! Ik zie ze vaak voorbij komen alsof ze 3km achter een auto gehangen hebben.
Super netjes :sunglasses:

1 like

Wat een prachtige dial! Heb er een paar zien liggen in een donker winkeltje in Japan die er helaas slecht aantoe waren, maar dit is wel super mooi!

1 like