Vintage Seiko Only Deel II




16 likes

Heb een hele mooie 7548-700C
Binnengekregen.



Jammergenoeg heeft een Service nodig. Hij werkt maar is zo vies dat hij vast hangt. Alleen de secondewijzer zie je een beetje trillen.

10 likes

Dat is meestal een goed teken, draai hem eens voorbij twee uur 's nachts en kijk of hij dan wil lopen. Gebeurt vaak met deze uurwerkjes.

3 likes

Hij loopt weer,de 7548-700C, na een service van forumgenoot @PT_Seiko.
Maar deze mag ook wel een keer schaijnè :star_struck:


15 likes

Gisteren een Lordmatic binnen gekregen. Nu doet de quickset het niet, iets wat een veel voorkomend probleem is. Heeft iemand ervaring het herstellen daarvan en de kosten?
Ook is het glaasje een beetje bekrast, hardlex valt niet te poetsen of wel?

Het is te herstellen, maar de onderdelen zijn lastig te krijgen. Kijk hier eens:

Hardlex polijsten is bijna niet te doen, een vervangend glaasje is een betere optie. Een originele is lastig te krijgen en aan de prijs, maar volgens mij is er wel een vervangend exemplaar voor te krijgen.

1 like

Dank voor het topic, die was ik nog niet tegen gekomen. Ik zal @Aad57 binnenkort eens benaderen, misschien kan hij iets voor mij betekenen.

1 like

2x NA ook hier de quickset kapot heb de vorige zelf gerepareerd het is op zich niet heel lastig maar alles daarna weer zonder kleerscheuren erop zetten met name de wijzers vind ik nog het lastigste.





16 likes

Interessant?!

2 likes

Was wat aan het Ebay fietsen toen zag ik deze, nog niet eerder gezien met dit glas


3 likes

Een van mijn eerste Seiko’s, al jaren weer tiptop met donor hart en DorGay bracelet :sunglasses:

11 likes

Nieuw gekocht? Die heeft het zwaar gehad zo te zien :sweat_smile:
Vandaag deze binnengekregen
:arrow_down: :arrow_down:


14 likes

Nee hoor, tweedehands op de Jaarbeurs zo’n vijfentwintig jaar geleden :sunglasses:

Denk het wel, vermoedelijk van een pro!! Dit was er een van een aantal duikhorloges, heb alleen de Seiko er uitgeplukt :innocent:
Meerdere reparateurs geprobeerd, uiteindelijk is een ‘as new’ zelfde uurwerk van een gewone Seiko gemonteerd. En het oude werk kreeg voor een ongesteend uitgesleten gat een update mét steen, en dat gereviseerde werk loopt weer prima in die donor. Geen verspillingen dus dankzij Aad :hugs:

1 like

14 likes

Een paar jaar geleden verkocht…achteraf een beetje spijt :anguished:

16 likes

16 likes

Kan ik best begrijpen, zo’n mooie Seiko Super zie je niet vaak meer…

1 like


Onze eerste Seiko

1 like



Oud :arrow_up: :arrow_up:

Nieuw :arrow_up: :arrow_up:

16 likes