Vintage Seiko Only Deel II

Seiko Crown Special, net binnen, gelijk een bandje voor besteld, zodat we hem binnenkort kunnen dragen.
Pas geleerd; 8 puntige ster = gouden opgelegde uur markeringen
6 puntige ster = metalen opgelegde uur markeringen
4 puntige ster = gedrukte uur markeringen

8 likes

Dat met die ster klopt niet helemaal, wel bijna.

8 puntige ster klopt, dat zijn Shokuji vervaardige indices van goud (en soms zelfs platina)
6 puntige ster - SGP (Strong Gold Plated) of Rhodineerde indices
4 puntige ster - gewoon verguld of vernickeld.

Het hoeft dus niet gedrukt te zijn, al is dat wel vaak het geval. Vaak zijn ze ook gewoon gelijmd.

2 likes

Bedankt voor de les :+1:

16 likes

Mooi exemplaar! 7002-7000?

7002-7000 precies! Helemaal orgineel.

1 like

Deze knapperd is ook eindelijk binnen :+1:

13 likes

Dat is ook een prachtige skyliner!
Ik heb vandaag mijn Jumbo op een Uncle Seiko bracelet gezet.
Met de endlinks van seikosis.
Die hadden de goede afmetingen en vullen elkaar mooi aan.

16 likes

14 likes

Vandaag opgepikt bij de lokale kringloop voor 20 hele euro’s. Band die erop zat was niet origineel en in erbarmelijke staat. Zelf maar deze elastische nato erop gezet

12 likes

24 uur duurt 23 uur en 39 seconden. Dus is 21 seconde te snel. Voor mij acceptabel.

13 likes

Vandaag deze klassiekers maar weer eens gedragen. Omdoen en ze lopen direct.

13 likes

Net binnen, dat bandje moet er nog wel af.

20 likes

lijkt van een 7A :male_detective:
Mooie Sportsmatic versie trouwens, gefeliciteerd :+1:t2:

1 like

Is een generiek, Japans bandje. (“Bambi”, kom ik vaker tegen.)
En bedankt. :slight_smile:

1 like

Bambi deel van Seiko of leverancier …:grinning:

7 likes

Een uit augustus 1971 Seiko 3802-7010.
In een schitterende conditie.

13 likes

2c21-0080. Net een onderhoudsbeurt gehad. Ik weet alleen niet of ik het wil houden. Net te quirky voor mij.

13 likes

18 likes

Deze NA heb ik eigenlijk al ruim een maand in bezit, maar het ding deed het niet. Toen ik het uurwerk eruit haalde, was al snel duidelijk waarom, een lekkende batterij. De contacten zuiver gemaakt, en daar liep het alweer! Ik had wellicht het uurwerk uit elkaar moeten halen, maar daarvoor is me deze wat te complex… Dat durfde ik nog niet aan.

Maar nu kan ik er toch nog van genieten. Ik had hem al elders gepost, maar hier ga ik er wat verder op in.

De wijzerplaat is werkelijk prachtig. Heeft wat structuur en verandert prachtig mee met het licht. Lijkt af en toe of je naar de zee zit te kijken! Ik vind het ook fijn, dat deze gewone lugs heeft, veel van de EL-330 hebben verborgen lugs. Dat vind ik minder mooi. Het glaasje heb ik ook vervangen. Ooit eens gekocht voor een ander horloge, maar nooit gebruikt. En het paste, dus het bekraste facetglaasje is nu vervangen door een gloednieuw glaasje.

Dit is de Seiko EL-330 3303-8110E uit november 1972.

20 likes