Teken van de fabriek, er zijn er twee. Ik weet niet welke uit mijn hoofd. Zou je even moeten Google en
Dat ziet er toch stukken beter uit!
Het symbool is overigens van de Suwa fabriek. Seiko had destijds hun 2 fabrieken opgesplitst in 2 min of meer onafhankelijke divisies. Daini en Suwa. Doel was het bevorderen van de technologische vaardigheden en design. In die tijd heeft Seiko hun meest iconische horloges gebouwd, en de basis gelegd van wat Seiko tegenwoordig is. Een van de grootste fabrikanten van horloges, met eigen uurwerkjes. Ze maken werkelijk bijna alles zelf.
Hieronder zie je de 2 symbolen van de 2 fabrieken.
Gewoon met polywatch, tube kopen en in de handen spugen, met keukenpapier of wc papier aan de geng. Niet te hard duwen op het plexi. Kind kan de was doen. Ik gebruik poly watch ook om de kast een beetje op te poetsen.
Kan niks mee fout gaan. En ik zou dat schuurpapier laten liggen heb je niet nodig.
Die is nog beter! Dat gebruik ik ook eigenlijk nog meer dan Polywatch. Prima spul!
Wel als je wat diepere krassen hebt zoals @Aamon die krijg je er anders niet goed uit. Voor lichte oppervlakte krasjes heb je dit inderdaad niet nodig.
Klopt maar als je het nog nooit gedaan hebt is dat een beangstigend klusje.
Ik spreek uit ervaring
Gr,
Hein
Eimand die ik ken verzamelt o.a. al de oude seiko KS modellen en wat andere oude Seiko divers.
Maar die wil dan alleen de Daini modellen
Zo kon hij laatst een mooie 62mas kopen.
Maar je voelt hem al aankomen. Er zijn ook 62mas horloges gemaakt in de Daini fabriek. Helaas maar van een 1/2 tot max 1 jaar. (Super zeldzaam)
Het aangeboden horloge was geen Daini.
Dus helaas…
Oh, nou geen moeite mee hoor, ik zet gewoon de schuurmachine derop
Prachtig
Deze mooie 7548-700C had een geweldig goeie duikring en wijzers. Dat is meestal het eerste wat zwaar gehavend word, zeker na 44 jaar.
Het enige wat ik me afvraag is hoe de index lume net over de zwarte lijn is gekomen. Komt dat vaker voor?
Waar zien we dit?
Misdruk?
Re-lume of misdruk, ik zou het anders niet weten
Ik vermoed dat inderdaad. Al weet je het nooit zeker met die oude beestjes…
Bij mijn 6309 zie je het ook. Al zou het ook best ontstaan kunnen zijn in de loop der jaren en dat de lume een soort van uitgelopen is?
Komt uit de Suwa fabriek, heb ik net geleerd, dus tja. Die hadden daar een handje van.
Het is dat deze geen SD-wijzerplaat heeft, anders was het the best next thing to gold. Gold filled 260 micron…
Ik denk dat dat toch vocht is.
Heb recent ook een Seiko gedemonteerd die dit probleem had en dat bleek bij het demonteren toch een vocht probleem.