Nauwkeurigheid kun je afstellen. Dus wat is je vraag?
Zo iets van -10 tot +15.
Dit zou je toch ook kunnen weten van een wat ouder movement?
Mag ik van jullie kennis gebruik maken om mijn vraag of ik hierbij eindelijk een ongepolijst originele Seiko Jumbo 6138-3000 heb gekocht te beantwoorden,? @Spooler zou je mee willen kijken ,?
Als iemand een Seiko Expert zou willen taggen , graag
Ik heb even rondgekeken, ook in de service manuals staat er niets van vermeldt.
maar de mijne tikt al een hele tijd op +7 s/d, wat ik prima vind, nauwkeurigheid is immer wel af te stemmen en ik draag mijn horloges toch nooit langer dan een dag. Als ze maar nauwkeurig zijn voor een dag, kan ik er wel mee leven.
Maar het zijn fantastische horloges. Goede reden om hem morgen weer eens om te doen…
Het draagplezier is natuurlijk het leukste.
Toch gek dat deze info nergens staat.
Ik heb zelfs Seiko Japan gemaild, die weten het ook niet!
NA:
Deze Seiko SilverWave 8221-5020 kocht ik op goed geluk voor mijn zoon omdat hij graag een vierkant horloge wou hebben.
Het model is van rond de jaren 80 en voor die leeftijd ziet het er behoorlijk netjes uit.
Dial, wijzers en kast zijn als nieuw en aan de minimale krasjes op de band te zien werd dit horloge praktisch niet gedragen.
De zoon vind het fantastisch maar het bandje is net wat te krap.
Ik vind dit dus prachtige horloges! Voor mij een grail-watch! De kleur past wel, maar ik zou er toch liever wat leer op zien…
Helemaal orgineel, als het een 3000 is hoort er achterop water resistant-G te staan. Wat ik zo kan zien heb je een hele mooie te pakken met orginele bracelet.
Bedankt , blij om het te horen dat alles klopt.
Enig idee waar de ‘g’ voor staat achter water resistant,?
Ja dat is een code voor het soort glas wat erin gaat. Dat is een bezel en glas in 1. Het glas is als het ware vastgeplakt in de bezel. Zodoende is dat 1 geheel best duur om de vervangen. Erg zeldzaam nieuw te krijgen.
Klopt t dat er voor 6 a 7 tientjes er een aantal op eBay staan ,?
Als je me de link geeft kijk ik even.
De vorige Seiko die ik had ,had een rubberen pakking deze niet , het komt op mij een stuk meer waterdicht over
Ja dat is em.
Ik zou ook eens bij BigVlad informeren. Heeft vaak zulke glaasjes gewoon liggen.
Via Marktplaats een berichtje sturen. Verstuurt snel en weet je ook meteen te vertellen of het glas, dat je wilt ook wel klopt.
https://www.marktplaats.nl/u/bigv/3432191/
Seiko 5106-7031 oftewel: Seikomatic-P. Uit April 1969 en dus bijna 54 jaar oud.
Linnen structuur wijzerplaat.
Dit uurwerk met 33 jewels (b)lijkt onverwoestbaar te zijn.