Vintage Seiko Only Deel II

Deze werd na opknappen in één keer een van m’n mooiste stukken. Met 38mm super present op de pols, prachtige brede platte lunette met een scherpe uitstaande rand (blijkbaar ook de oorzaak van het feit dat dit model de bezel soms verliest😌). Vind de schuin opstaande rand met minuut markeringen ook zo mooi, die je ook vaak ziet in de jaren '60 (dit is 1970).

11 likes

kan uit de 60s zijn maar het ik zie bij de 66 uurwerken vaak dat deze me klassiek ontwerp als 60s bestempeld worden terwijll het 70s horloges zijn :scream:

1 like

Je hebt gelijk, de mijne is van '70 :face_with_hand_over_mouth:

Model 66-7100, serienummer start met 02.

11 likes

1974 beide :innocent:

828fe399a16cfdbf92df41376d76f0802e5bdc9f_1_352x500

0901e85a86b25ad28d11198c7292bc3d575ba3c5_1_320x500

14 likes

10 likes

Verdorie, ik heb helemaal geen jaren '70 horloge met 66 uurwerk. Wel van 1961 en 1969

8 likes

Gelijk een hele mooie! :star_struck:

1 like

Zelf niets mee van doen maar vond het leuk ff te delen; op Buyee verkochte 7A38-7050, nogal zeldzaam beestje meen ik. Zou verkocht zijn voor een vraagprijs van ca 1750 :sweat: Erg tof ding in deze kleurstelling :ok_hand:

i-img300x400-17609897626725hjk0df35

i-img302x400-17609897626765e51ffl35

i-img300x400-17609897626961peeddm35

8 likes

Prachtig horloge. Wat is zo een horloge nou ongeveer waard?

1 like

Pohh geen idee, heb m een paar jaar inmiddels… eurootje of 200?

1 like

op ebay verkocht voor 929 dollar :innocent:

Screenshot_7148

je ziet vaker dat er op japanse site listings zijn naar ebay adveretnties voor zeer hoge prijzen. Als iemand die dan koopt wordt door de verkoper het ebay horloge besteld en geleverd aan die koper in japan en maakt die tussenpersoon flinke winst. Maar denk niet per se dat dat hier het geva en deze gewoon via ebay verkocht is.

1 like

Vanuit mijn ervaring draai je het nu precies om, maar dat betekent niet dat je geen gelijk hebt. Ik zie vooral juist eBay aanbiedingen met items van Japanse marktplaatsen, met inderdaad een heftige premium. Zo ligt het meer voor de hand omdat Japan nogal een gesloten markt voor ons is - maar misschien geldt dat net zo goed andersom zoals je stelt :man_shrugging: Het kwam altijd al zo shady over - diverse Japanse aanbieders met 30k producten, die dezelfde items aanbieden, voor uiteenlopende en vaak onzinnige prijzen…

Ik kon het ook niet zeker weten, items staan sowieso vaker op meerdere plaatsen te koop, dus vandaar dat ik ook “zou verkocht zijn voor” noemde… Hoopte dat ik er niet op vastgeprikt zou worden :wink:

het gebeurt beide, dit is een SQ model dus een internationaal model dus de kans dat de originele verkoper hem op ebay uit de US aanbood is groter. In dit geval acht ik de kans heel groot dat de persoon die hem in japan aanbood hem niet in bezit had maar als het ware een dropshipper is. En dan zijn de prijzen in japan juist hoger dan op ebay.

bij veel jdm modellen zie je inderdaad dat ze ook op ebay staan maar ook op de japanse sites. Maar dat zijn geen drop shippers maar gewoon 1 verkoper die hem op verschillende plaatsen aanbied. En de prijzen op ebay zijn dan vaak hoger, vast vanwege de fees maar ook omdat je de kopersgarantie heb op ebay en in japan veel vintage as is verkocht wordt kan ik me voorstellen dat ze er dan meer voor willen op ebay met kopersgarantie.

2 likes

1977 Turtle 6309-7040

12 likes

Dat zie ik met schaalmodellen dus andersom; dingen die bijvoorbeeld op Mercari oid voor bijvoorbeeld€100 staan, zie je op eBay bij verschillende aanbieders voor -zeg- €200 terug.
Voordat ik daar achter kwam vond ik het altijd al zo vreemd dat eenzelfde item door 5 aanbieders werd aangeboden, en tegen prijzen die totaal uit verhouding zijn. Pas toen ik via Buyee wat ging rondneuzen kwam ik daar achter.

A propos Buyee, kreeg vandaag de volgende mededeling;
Please be informed that EMS cannot be used for delivering wristwatches to the Netherlands. Previously, there were no selection restrictions; however, due to numerous returns, we have placed a restriction on the system (update completed). Users can no longer select EMS to ship packages containing watches to the Netherlands.

Heb een pakketje staan met 2 modelauto’s en 1 gare Seiko van €13, dat kan dus niet meer via EMS verzonden. Jammer, want het alternatief is duurder en waarschijnlijk langzamer, en heb nog geen beeld van de traceerbaarheid :man_shrugging:

Gebruik Buyee Air Delivery. Dan wordt het verzonden met DHL. Meestal de snelste en goedkoopste optie.

2 likes

Mijn oudste Seiko 1967. De indices en wijzers worden alleen beinvloed door goudgeel licht.

7 likes

Niet mijn oudste Seiko, maar komt wel aardig in de buurt. Seikosha Precision uit 1947

7 likes

Bedankt voor de tip. Ben er even in gedoken.
Buyee Air is in mijn geval duurder dan EMS, zeg een tientje. Ik heb nu voor “registered small package” gekozen. Dat is vrij goedkoop, ruim de helft van Buyee air, nog altijd via luchtvracht maar met indicatie bezorgtijd 12 dagen. Da’s relatief lang, maar prima, heb wel ff geduld. Spullen die ik met EMS liet bezorgen waren binnen een week in NL, en lagen vervolgens nog een poos bij de douane :man_shrugging:

Bij DHL heb je je spullen binnen 4 dagen. Soms nog sneller.

2 likes