Vintage Seiko Only Deel II

13 likes

Jul 70

Kast geschuurd, gezandstraald, licht gepolijst om bij de markers te passen en ander bandje.

20251026_010615
20251026_010652

20251026_011107

Ziet er uit als reliëf maar is zo glad als een paling

6 likes

u bent er van op de hoogte dat het horloge niet origineel is?

Heel mooi, en een super lief gebaar♥️
Ik begin deze dag met m’n al prima draagbare Business-A🤩:

11 likes

Absoluut, en ik heb daar geen probleem mee.
Dat was het al niet meer als ik het kocht.
Ik heb een aantal zwaar gehavende 7009 gekocht om wat mee te experimenteren zowel binnen als buiten.
In de toestand hoe het was waren ze ook ondraagbaar enkel de movement is grotendeels origineel.

Hier mijn KS 4402

Nog volledig in originele staat, dus ongepolijst, enkel het glaasje is ooit vervangen door een NOS, toen ik hem kocht.

11 likes

Kwaliteit per quartet :hugs:

oke maar u snapt dat andere leden wel problemen hebben met nep horloges, nep onderdelen, nep wijzerplaten.

14 likes

Nice.

1 like

Ik heb hier nog 2 originele rally divers liggen, die ik waarschijnlijk wil verkopen. Deze liggen al lang in de kluis en ik heb de seiko kennis niet meer paraat; dus de vraag aan de kenners hier;

Hoe zie ik of de band origineel is? ( staat me nl bij dat ik bij aankoop van 1vd2 niet zeker wist of de bracelet origineel was. ik had twijfel over de rechtse

6 likes

Heb je ook fotos van de clasp?

die clasp extender is niet origineel natuurlijk :upside_down_face:

2 likes

Een seiko lassale uit de jaren 80.
Super kwaliteit en ook nog eens superdun.

5 likes

Mijn oprechte excuses naar iedereen die hier problemen mee heeft of van maakt, ik zal dergelijke posts dan ook niet meer plaatsen op dit forum en me beperken tot posts met foto’s van 100% originele stukken en onderdelen.

Ik ben al blij voor mezelf dat dit stuk geschiedenis niet naar scrap of schroot is gegaan en terug gedragen zal worden, welliswaar met een cosmetische ingreep en een kunstheup, maar het mag het daglicht weer zien :wink:

3 likes

Stukje update nav deze reactie; ik kreeg gisteren een betalingsverzoek voor de inklaringskosten; 22 oktober was het pakket verstuurd, dus verzenden kostte zo’n 5-6 dagen. Dat had ik met EMS ook, alleen betaal ik met reguliere luchtvracht een stuk minder :man_shrugging:.

Nu waar ik vooral nieuwsgierig naar ben: ik verwacht dat het pakket nu nog een paar dagen op zich laat wachten, na het inklaren. Heb je dat met DHL dan niet?

9 likes

Bij DHL kun je al tijdens transport inklaren. Dat scheelt nogal. Dus het komt niet eens op een depot te liggen ter beoordeling van de douane.

3 likes

Ik kreeg net bericht van DHL, mijn pakket is er door de douane uitgehaald en ik moet betalingsnewijzen van de horloges die er in zitten overleggen, ze vermoeden dat Buyee niet de juiste waarde op de factuur heeft vermeld.

Ik heb geprobeerd uit te leggen dat Buyee dit soort dingen juist niet doet, mocht niet baten.

Nu alle betaalwijzen van PayPal maar opzoeken en naar DHL mailen.

Ik krijg ook bij ieder pakket het verzoek om eori/btw nummer van mij door te geven, en iedere keer zeg ik dan dat het consumenten zending betreft…en deze vraag schijnt voort te komen uit het feit dat mijn achternaam iets zakelijks doet vermoeden… :joy:

1 like

10 likes