Vintage Seiko Only Deel II

14 likes

10 likes

Ik heb een Seiko 3863-8010 met een zogenoemd ‘3-facet’ glas . Nu ben ik op zoek naar het juiste onderdeelnummer voor dit glas, maar ik loop vast.
Als ik online zoek, kom ik verschillende nummers tegen. Waardoor ik niet gericht op kan zoeken. Ik besef dat de kans klein is dat ik het glas daadwerkelijk ga vinden, maar met het juiste nummer kan ik in ieder geval een goede poging wagen.
Weet iemand welk specifiek onderdeelnummer bij dit model hoort?

3 likes

Volgens mij zou het 300W74GC0F moeten zijn

2 likes

Thanks! Ik ga even op onderzoek uit

Hier dan over mijn beide vintage Seiko’s posten, ik mag alleen nog geen plaatjes posten als nieuw lid, ik heb er een uit mijn geboortejaar, de Lord Matic 1975 met originele band, en een nog veel oudere Seikomatic Weekdater waarvan ik gok dat ie uit 1963 komt, de achterplaat is zo versleten dat je niks meer kan lezen. Misschien iemand die mij er nog wat meer over kan vertellen? Hoe kan ik daar achter komen?

1 like

Welkom Jeroen! Mocht het zover zijn dan zien wij graag de foto’s tegemoet en kunnen sommige er ook iets meer over vertellen.

Hoi, ja dat zal ik zeker doen!
Ik deed nog een poging met foto’s, maar ik moet geloof ik eerst wat krediet opbouwen!

Een keer een birthwatch en één keer de weekdater.

10 likes

Na een wederopstanding dankzij een opgeofferde andere LM kon de groene eindelijk om de pols.
Helaas… Nog niet thuis viel onderweg het nieuwe handmade glaasje uit de kast :grimacing: op de weg.

Ongeluksweekje in de Seiko doos?! want de Arnie doet na een batterij wissel niets meer, en een Seikomatic is ook in slaap gevallen.
Even klaar dus met de Seiko liefde :zipper_mouth_face:

3 likes

9 likes

9 likes

9 likes

6139-6005 uit januari 1977, Duits/Engels.

11 likes

12 likes