Vintage Seiko Only (Deel 1)

Met al dat recente LM² en KS geweld (waaronder twee NA topics én een puike review van @eezy), lijkt het mij hoog tijd voor een dedicated topic voor de Seiko Lord-Matic, de King Seiko en de Lord Marvel. Allen zeer fraaie, betaalbare vintage Seiko dressers.

Ik trap af met wat kiekjes van mijn Lord Marvel.

IMG_20180728_213358-01

image

image

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/d/0/5/d053ef6fc68c72c24e1499b13bc3733f5fdda0cd.jpg

Kom maar door met jullie mooie plaatjes boys (sowieso @septentrio @slin @Ferdinand @Fate_Amenable_To_Change en @Eezy).

46 likes

Dan begin ik even door te verwijzen naar mijn review over de Lord Marvel

https://www.horlogeforum.nl/t/review-seiko-lord-marvel/165162

8 likes

De mooiste van allemaal

ja dat zeg ik gewoon, de mooiste van allemaal de 5625-7000 KS

Een foto van een ex van mij, heb deze destijds verkocht omdat ik er een wilde in betere staat. En die zoektocht loopt nog steeds.

10 likes

Heel mooi, maar wat is er gebeurd met de uren wijzer :question:
Loopt volgens mij een 30 minuten voor of achter :hushed:

1 like

Klopt, goed gezien. De vorige eigenaar (ik noem geen namen maar het was @koekoek) is er een keer mee van de wildwaterbaan gegaan en uit de bocht gevlogen. :upside_down_face: Hij ligt nu ter reparatie bij de horlogeboer.

8 likes

Leuk topic :facepunch:t2:


Mijn LM waar de datum niet goed werkt…echt jammer want verder is die in een prachtige staat :ok_hand::cry:

En deze is ‘incoming’ waar ik heel benieuwd naar ben :blush:

s-l500 (46)

24 likes

De datum verstel module van deze LM is in perfecte staat en werkt als nieuw.
Het uurwerk mag wel een onderhoudsbeurt hebben, ik heb er geen tijd voor.


Ik heb in de loop der jaren nog wel een aantal vintage Seiko horloges in een van mijn laatjes laten vallen.
Ze liggen er nog steeds en worden alleen maar vintager.
Het horloge op de volgende foto is mijn eerste Seiko en loopt nog steeds perfect op tijd en heb ik zeker al 50 jaar in bezit.

17 likes

Welja joh, ik ga gewoon crossposten.

17 likes

Ehm. Nee.

Maak maar even nieuwe foto’s als je er een fatsoenlijk bandje op hebt geknikkerd. :joy:

1 like

Dit bandje is inderdaad reteslecht. Niet dat ik NATO per se slecht vind, maar deze NATO is net nat karton.

Alleen heb ik even geen 19mm band, ik wilde het horloge eerste even ontvangen om zeker te zijn van de lugmaat.

1 like

Kom, we gaan gezellig samen op 19mm bandjes strooptocht.

3 likes

Ik heb één keer in m’n leven vijf uur in een Canadese kano door de Everglades geroeid, en dat doe ik nooit weer.Nee, njet, no, non, nein, nej.

Trouwens, als je je benen insmeert om in een kano te gaan varen, vergeet dan niet dat je korte broek tijdens het zitten zo’n 15 a 20 cm omhoog kruipt.

Als je dat vergeet, doe dat dan in een land waar after-sun lotion te vinden is waar al novocaine in zit. :slight_smile:

8 likes

Hoef ik niet te doen. Enige voordeel van mijn huidskleur. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Eerste vintage topic dat ik ga volgen :ok_hand:t2: Leuk!

2 likes

Zo dan. Die steken wij in onze zak :ok_hand:t2:

3 likes

De vele facetten van de Seiko Lord-Matic

ha, see what i did there

11 likes

Ook een King Seiko.

17 likes

Mooie horloges hier :smiley::+1:

Mijn 5626-7040

22 likes

23 likes

Hey…is hij.pas binnen of had je hem al? Gave LM hoor :ok_hand::smiley:

1 like