Vintage Seiko Only (Deel 1)

Hoezo is dat vreemd? King Quartz is gewoon een modellijn. Binnen die reeks zijn er verschillende kalibers gebruikt. :+1:

Wat zijn de ervaringen met king seiko s die een ‘gold cap’ hebben? Kan je die wat polijsten om ze te fatsoeneren?

Ja ik snap het :grinning:

:scream:

nooit doen. Goud of staal, beide nooit doen polijsten.

Gold cap is wel veel beter dan plated. De Seiko plating is vaak niet geweldig.

Heren hij is er mijn eerste Chronometer. Heel erg mooi!
Hij is in een prachtige vintage staat.

11 likes

7 likes

17 likes

Super! Geniet ervan!

Mensen, ik ben aan het overwegen een van deze te kopen (of per ruil te verkrijgen). Wat denken jullie van de staat? Doen, niet doen? Wat denken jullie van de duidelijke verschil van de prijzen? Aleen omdat de eene iets meer krassen heeft? Wil iemand van jullie van een 7A38-7270 af?

vs

@svmnb1 had een nette volgens mij!

3 likes

Die is intussen verkocht…

2 likes

Ondertussen al weer even geleden, maar het is dus nog steeds niet gelukt. Blijkbaar zit het klepje gewoon behoorlijk goed vast, of is de gleuf een beetje versleten.

NA Seiko 5606-7000 uit 1974 :heart_eyes:

12 likes

De lume in de wijzers van #1 is ook wat minder mooi. Maar 375 is wel erg veel voor deze modellen. Het zijn niet de meest gezochte 7a modellen. Al zie ik nu ik kijk dat ze op ebay wel voor veel geld verkocht worden, alleen vraag ik me dan af waarom :thinking:

1 like

Het hele achter deksel er af halen. Dat is als het goed is een klik deksel toch?

1 like

Dank je wel! Ja, de lume en wijzers zijn mooier, maar het band blijkt meer spel te hebben, en een strak band is ook wel belangrijk. Ik denk ik ga voor de goedkopere.

Had ik nog nooit gedaan, maar nu wel, bedankt voor de tip! (ik weet het, lijkt logisch :))

1 like

Daar had je overigens blijkbaar dus helemaal gelijk in :slight_smile:.

Er zat overigens een Maxell batterij in. Maakt het verder uit wat voor batterij erin gaat?

1 like

Merk niet per se, maar type en formaat wel natuurlijk :wink:

Formaat is wel logisch, maar wat zijn dan de verschillende type?