Vintage Seiko Only (Deel 1)

Hoewel ik geen Seiko expert ben vrees ik wel dat in elk geval de dial niet helemaal klopt - geen of zeer onduidelijke tekstjes links en rechts bij de 6…
Maar je NA ziet er wel als een plaatje uit, fijn horloge imho. Veel plezier er van :+1:t2:

Dat ben ik met je eens. Ik ben geen expert op dit gebied, maar dat mis ik wel op deze plaat.
En waar is de bevel bij de datum? Die lijkt bij jou gewoon vlak te zijn, dat hoort volgens mij niet.

Wauw je laat er geen gras over groeien! Leuk dat je die gok gewoon neemt, vind je aankopen erg geslaagd. Denk dat ik zelf ook maar eens iets ga proberen via die app.

1 like

Wel daar heb ik ook aan gedacht maar vlgs mij is het een late 6309 wellicht zonder de text. Hij is uit 1985. Ik had het ook gezien maar de printing van de lume klopt dat was vlgns mij ook het enige vraagteken. De verkoper verzekerd me dat alles orgineel is.
En de lrijs is goed.

5 likes

5 likes

Beetjsrek op de band, verder perfect lopend.
Is van augustus 1994

1 like

Op die foto zie toch een bevel om het datumvenster. Om het zeker te weten zou je het horloge open moeten maken. Op de achterkant van de wijzerplaat staat de productiedatum.

1 like

4 likes

Die tekst is vervaagd maar loopt netjes onder de 6 marker door. Volgens mij wat veel zon en water gezien maar wel origineel vermoed ik

1 like

Ja, ik zie het nu ook. Het is moeilijk te zien, maar daarmee lijkt het dus origineel te zijn. Dan is het een mooie vangst!

12 likes

Koffiepauze foto.

6 likes

Ah, mooi. En over 1 uur en 15 minuten nog een met Cup a soup :grin:

1 like

12 likes

13 likes

Erg benieuwd naar je Weekdaters!

@MdeR: Dat kan hoor! In willekeurige volgorde en niet allemaal Seiko’s…
Seikomatic 6206-8130

Seiko Business 6206-8010

Seikomatic 6206-8980

Seikomatic J13080 uit 1964 (2e model)

Seikomatic J13080 uit 1963 (1e model)

Ricoh DynamicWide DX

Ricoh AutoJust

Seikomatic 6218-8971

17 likes

:heart_eyes:

1 like

Vandaag zomaar van iemand gekregen een Seiko Bellmatic

11 likes

Het lukt mij maar niet om het zonder metalen band een echt mooi horloge te vinden.

Ook op een net passende Rios kan het mij niet bekoren. Dan krijgen andere leuke vintage Seiko’s toch de voorkeur om de pols.

Mocht er een tip zijn voor de bijbehorende metalen band of interesse zijn voor deze Seiko LM 5606-7230 weekdater op leer en facet geslepen glas, let me know. Het wordt een van de twee.

5 likes