Vintage Seiko Only

Kwam deze “elders” tegen :wink:
Seiko Rally Diver ref. 6106-8229 from April 1979, no box, nor papers,

Wat zou een redelijke prijs zijn?

5 likes

Er zijn veel fakes van in omloop. Heel goed mee uitkijken

1 like

Achterkant

1 like

Stel dat alles klopt @koekoek , wat is dan een reële prijs?

Lastig, de markt is erg verziekt door de fakes met de rally diver modellen. Normaal gesproken is een euro of 4-500 voor een nette rally diver met bracelet niet gek. Nadat ik er van de week een gekocht heb ben ik me er wat verder in aan het verdiepen.

2 likes

Bedankt :+1:

1 like

Michiel jij hebt toch ook mooie juweeltjes, na mijn speedy is het horloge potje leeg :grin:,
Volgende project word de 56KS en daarna… een vintage GS misschien we zullen zien.

7 likes

:partying_face:

Ik moet ook nog een GS.

1 like

Ik ben erg tevreden momenteel. Voor de 45GS heb ik de originele kroon gevonden dus dan is die weer compleet :blush:
De 62GS wordt momenteel goed verzorgd door Aad :sweat_smile:
De 45KS gaat waarschijnlijk toch op leer. Dan komt de kast nog beter tot zijn recht naar mijn mening.
Dan heb ik de skyliner nog die nooit meer weg mag en een leuke seikomatic. Ook veel weggedaan de laatste tijd maar zo blijft het wel leuk wat mij betreft.

1 like

Ja helemaal mee eens, ik ervaar evenveel plezier van de vintage Seiko, als van mijn nieuwe Speedmaster! Dat zegt genoeg, het leukst vind ik de jacht naar mooie modellen in Japan.

1 like

Idem. Seiko is een topmerk als het gaat om plezier, verzamelen en prijs/kwaliteit. Plus ik draag nu horloges puur voor mezelf :wink:

1 like

Kan dus alleen nog maar overtroffen worden door een vintage Seiko Speedmaster te kopen :yum:

Ik heb op het punt gestaan om er 1 te kopen een markII
Maar ik kwam een superdeal tegen, een nieuwe 311…005 big box en die word vanzelf vintage maar is nu lekker nieuw! Komt wel nog een vintage Seiko aan😁

5 likes

Mooie seventies Seiko. En ik bedoelde echt een Seiko Speedmaster :slightly_smiling_face:. O.a. deze remake https://www.italdesign.it/project/speedmaster-2014/

Ik zat ook even helemaal in het ‘vintage Seiko’ idee en ben spontaan gaan bieden op Buyee. Nu ben ik al 1,5 dag de hoogste bieder :sweat_smile:
Iemand een idee of indicatie wat er qua kosten nog bijkomen? +/- 20-25% tot aan de deurmat?

Bij interessante objecten is er de laatst 15min vooral actie.

10-20euro verzendkosten 21%btw, +/- 15euro inklaringskosten.

2 likes

Aaauuuuw nee dankjewel die guigaro die mag van mij in italië blijven dat vind ik echt lelijke rotzooi, sorry :shushing_face:
Er is maar 1 speedmaster en die is niet van seiko :wink:
Wat mij betreft.maar ik ken de quartz versie van Seiko is een leuk ding

1 like

En dan nog wellicht nog de kosten voor de horlogemaker nadat je hem ontvangen hebt :sweat_smile:

3 likes

Ah dan wacht ik geduldig af.
Thanks!

Het horloge zou goed lopen volgens de omschrijving, maar ik gok dat ik toch nog wel overboden zal gaan worden :grinning: