Vintage stijl zelf bedrukte wijzerplaten

Bwa die verdraaide lockdown. M’n vrouw en ik moeten beide werken, want essentieel beroep, maar de mogelijkheid voor opvang of school is alsnog bijna nul. Dus ‘s ochtends ben ik nu schoolmeester, m’n vrouw’ s middags en dan werk ik vanaf later, tot later… Het is een pittig regime… Dusss… weinig tijd voor bouwsels, maarja luxe probleem.

Daarom maar even een plaatje van mijn Railmonster, dit is geen zelf geprinte dial overigens. Wel zelf verzilverde echt vintage dauphine wijzers, alles bgw9 lume, low beat uurwerk, Enicar kast en een hagedis Hirsch band.

16 likes

Mooie samenstelling, goed gelukt die wijzers ook. Secondewijzer lijkt van de Speedmaster?

1 like

Prachtig die Railmaster plaat. Mijn plan is om zelf een Railmaster te kopen en iets anders custom te laten maken. Welk uurwerk zit in deze?

1 like

Hier zit een gemodificeerde soort van NH35 in.

Dank dank! Die wijzer heb ik ook wel eens voorbij zien komen op een Railmaster, maar wellicht eens vervangen… en in zilver is dat sowieso gebruikelijker. Maarja, met een homage mag je wat afwijken he, maar heel eerlijk gezegd was dit het best passende van wat ik had liggen, en ik vind een afwijkende kleur secondewijzer altijd erg de afleesbaarheid ten goede komen.

2 likes

Eens :+1:
Grappig is in die zin ook dat mijn Speedmaster juist een zilverkleurige ipv een witte heeft :sunglasses: Ik vermoed ook eens vervangen - misschien in zijn tijd bij de destijds Airforce gebruiker die niet op wit viel :yum:

1 like

En dan dus de uren en minuten juist wit?

1 like

Zoals het moet ja…(archieffotootje)

1 like

Aanpoten man. Succes. Mijn project heeft totaal geen haast. :slight_smile:

1 like

Ja, op dit model, maar er zijn natuurlijk wel heel veel soorten Speedmasters intussen…

Ik vind dit niet misstaan.

1 like

Mijn Ruby Goat…

En de Sapphire en Emerald Goat.

10 likes

Goat sumo? :joy: :goat: :ok_hand:

1 like