VINTAGE STRIPTEASE.. Modem Burner , GEDULD Dit is een héle lange.. ! :D

Wat een leuk en interessant stuk om te lezen! Dank!

Voor de Nederlanders Vijsje =schroefje vijzen schroeven. Maar dat terzijde Perfecte uitleg…Pluim voor de Man.

1 like

Mooi verhaal, Chris, bravo! Het moet een geduldwerkje geweest zijn alle stadia zo te fotograferen… De foto’s zijn helder, hoe heb je dat gedaan?
Ik maakte een soortgelijke serie maar die ziet er niet goed genoeg uit…

Grorten uit Utrceht, frans thijssen

1 like

Dit tijdloze topic gevonden, wat een mooie beschrijving met prachtige foto’s! Ik heb recent voor het eerst een uurwerk uit elkaar gehaald en ga dat binnenkort weer doen. Hier heb ik weer nieuwe dingen opgepikt die je weer verder helpen.

3 likes

Heel fraai topic geworde, een sticky waardig.
Mooie duidelijke fotoos. Ik kreeg alleen bij iedere foto de Photobucket transparante logo er door heem en de laatste 5 fotoos waren helemaal weggevallen.
Doe ik iets fout ?

1 like

@Morse was voorheen een erg actief lid, veel van geleerd. Jammer dat hij zich tegenwoordig nog weinig laat zien. Deze post is echt geweldig om zelf eens een horloge te onderhouden.

4 likes

Leuk om te zien en te lezen al is het voor mij pure hocus pocus :grinning::grinning:

1 like

Wat een fantastische rapportage!

3 likes

Bookmarked…

“Modem Burner”… Geweldig…

Hoi Chris,
Ik ben super nieuw in de horlogewereld. Ik ben 6 weken geleden per toeval tegen een oude handopwinder aangelopen en het blijkt liefde op het eerste gezicht te zijn.
Ik heb vorige week voor het eerst een horloge open gemaakt en gelijk bij al mijn oude horloges nieuwe batterijen geplaatst.
Ik heb via een vriend een partij handopwinders gekregen waarvan een aantal nog lopen en een aantal niet meer. Ik ga aan de hand van jouw handleiding maar eens een poging wagen om een aantal van deze horloges open te maken en te ontleden. Eerst nog wat goed gereedschap aanschaffen en dan eens rustig aan de gang

5 likes

Hoi Chris,
Eerste horloge is open en helemaal uitelkaar. Super leuk en met de handleiding vrij goed te doen.
Alleen toen ik de wijzerplaat verwijderde zat er een klein schoepje aan vast geplakt en op het werkje lag een stukje los kan je mij misschien vertellen wat het is?
Horloge is een Pontiac Nageur

1 like

Het stukje wat aan de wijzerplaat geplakt zit is een afgebroken stuk van de tiretteveer. Dat hoort aan het plaatje te zitten wat daar op het uurwerk geschroefd zit.
Het onderdeel waar je met de schroevendraaier naar wijst is de tirette, en die wordt normaal gesproken door de tiretteveer op z’n plek gehouden.

2 likes

Dankjewel dus nu maar op zoek naar zo’n dingetje

2 likes

Inderdaad. Daarbij is het handig om te weten wat voor uurwerk het is. Even onder de balans kijken of je daar een merkteken of nummer kunt ontdekken.

1 like

Modem burner… …takes me back to the '90’s. :wink:

1 like

Ga ik doen dankjewel

1 like

Ik begreep uit een topic dat Chris @morse is overleden.

@jur of @Freddy

Kunnen jullie deze post behouden voor jonge/nieuwe forumleden? Aan deze post van hem heb ik heel veel gehad.

Mvg Serge

7 likes

verdrietige reden dat deze post wordt opgegraven, maar wat een top-post!!
Zou inderdaad een naslagwerk status mogen krijgen (sticky!!)

3 likes

Wat een verschrikkelijk bericht. Ik heb de beste man één keer ontmoet op de Rikketik en deze post heb ik zelfs uitgeprint en in een map bewaard, omdat het een goed naslag werk is. Dit topic heb vastgepind, voor een ieder die zelf wil gaan ‘klussen’ is het een goede informatie bron.

11 likes