Vintage Tissot Only

9 likes

11 likes

8 likes

Heeft iemand een warme aanbeveling voor een horlogemaker die mijn Tissot uit 1964 kan servicen? Het liefst ergens in de randstad.

8 likes

10 likes

Nog geen antwoord gehad? Bekend met onze kaart?

Ik heb zeker op de ‘kaart’ gekeken, echter was ik op zoek naar een warme aanbeveling specifiek mbt deze vintage Tissot. Het kaartje/overzicht geeft alleen maar koude contactinformatie.

1 like

Niet helemaal. Dit zijn door HF’ers warm aanbevolen hm’ers. Die vind je terug in de referentietopics :+1:
Ik snap wel dat je hiermee niet direct een Tissot reparateur gaat vinden.
@wbcoupe : weet jij iemand?

1 like

Ik heb eigenlijk niet zo veel ervaring met uitbesteden, ik doe het meestal zelf :sweat_smile:
Enige bij wie ik wel eens wat heb uitbesteed is @Floris155. Daar ben ik heel tevreden over maar die zit niet echt in de Randstad.

Dit is toch wel een topper hoor :ok_hand:

1 like

10 likes

11 likes

Sinds 2 weken in bezit :smiley: Horloge stond in november te koop hier op het forum maar helaas net misgegrepen. Via een advertentie over een stalen tissot horlogeband die bij dit horloge hoorde in contact gekomen met de koper van het horloge en mocht ik het horloge van hem overnemen :star_struck:
In superstaat verkerende Tissot PR 516 chrono.
Heerlijk formaat en superblij :blush:

16 likes

Gefeliciteerd :four_leaf_clover:

Wow!! Wat een plaatje, gefeliciteerd :partying_face:

Prachtig exemplaar, gefeliciteerd :+1:

Mooi! :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Net binnen, Tissot cal. 28.9 chrono uit 1939. 28.9 staat voor de diameter van het uurwerk in mm. Ook Omega gebruikte dit kaliber onder deze benaming. Maar het is in feite een Lemania 13CH, het eerste Lemania uurwerk dat speciaal werd ontwikkeld voor polshorloges.

Geen groot horloge met een diameter van 32,5 mm. Erg populair zijn ze gezien de huidige verkrijgbaarheid nooit geweest. Het iets later onwikkelde grotere 33.3 kaliber zie je meer.

De rode secondewijzer is niet origineel, alle wijzers horen wit. Binnenkort maar eens met wat verf in de weer :innocent:

12 likes

Tijd niet gedragen :nerd_face:

11 likes