Vintage Tissot Only

7 likes

9 likes

Hier 1 van mijn vintage Tissot horloges. Martini Racing editie alleen niet een van de gebruikelijken.
Bandje aangepast (van een PR 516)

Helaas loopt de uurwijzer vast bij 8 uur. Hij slaat dan terug naar 7 uur. Erg vervelend. Het is ook alleen 1 keer in de 24 uur. Dus niet bij zowel 08:00 en 20:00. Alleen vast lopen is vast lopen.

Een horloge maker durfde het niet aan, kon het wel opsturen maar dat zie ik niet zo zitten
Zijn advies is een nieuw uurwerk zoeken en laten plaatsen.

Wat denken jullie?
Betreft eta 255.481

En als iemand meer informatie over dit horloge heeft hoor ik het graag!

Ik wil graag een foto uploaden maar dat gaat helaas nog niet :frowning:

1 like

Welkom op dit forum.
Is het dit model?

Wel apart dat een horlogemaker het niet aandurft om een probleempje met wijzers op te lossen.

2 likes

Inderdaad dat is het model, alleen zwarte achtergrond plaat :slight_smile:

Is het, als jij het probleem zo leest, wellicht goed op te lossen? Hij kwam ermee aan dat Tissot niet zomaar aan gesleuteld mag worden…

(Had al gelezen dat jij een expert op dit gebied bent)

1 like

Ik weet niet of opsturen naar Tissot het probleem gaat oplossen. Voor vintage horloges is Tissot zelf ook niet direct het juiste adres. Voor 255.xxx uurwerken hebben ze ook lang niet alle onderdelen meer op voorraad. Je loopt het risico dat ze terugkomen met een kortingsbon voor een nieuwe Tissot.

Je zou een andere horlogemaker kunnen opzoeken, wellicht tref je iemand die het wel aandurft. Hier is een lijst met op het forum bekende horlogemakers:

Verder zitten hier op het forum een aantal Swatch group gecertificeerde horlogemakers: @Floris155 @Jero1 @BMWX6M @Horloge24, zij kunnen via de officiële weg aan onderdelen komen voor dit horloge (mits nog leverbaar uiteraard), dus wellicht kun je met dit horloge bij een van hen terecht.

Het probleem lijkt mij wel oplosbaar. Als ik het zo lees vermoed ik dat het ergens bij het datummechaniek zit en niet bij de wijzers, anders zou het elke 12 uur voorkomen.

3 likes

Super! Ik zal er eens na kijken.
Zit zelf in Weert.

Hierbij de foto!

Deze ook nog in mijn bezig echter ook een wijzertje los.

2 likes

Succes :+1:

Bijzondere modellen, die zie je inderdaad niet veel. Vooral die triple date is ongebruikelijk :ok_hand:

Hier vandaag ook een wat minder voorkomend model, ook met een uurwerk uit de eta 255 familie.

4 likes

Mochten jullie al tips hebben hoor ik het graag!
Ik heb ook geen idee wat dit soort reparaties kunnen kosten. Zag op Ebay dat een volledig uurwerk inclusief verzenden rond de €100 zit. Moet er dan nog wel in natuurlijk!

2 likes