Vintage Tissot Only

13 likes

Cal. 2030

9 likes

80’s Ceraten met eta cal. 255.611 met een enorme batterij. Oh en een keramische kast :innocent:

8 likes

5 likes

8 likes

Mooie! :ok_hand:

1 like

Deze kwam een aantal weken geleden binnen met een gebroken opwindstift dus m’n verwachtingen waren niet al te hoog. Nieuwe stift erin en op de timograph. Bijzonder dat een 56 jaar oude chrono nog zo strak loopt.

Nu nog een period correcte kroon proberen te vinden, dat wordt nog wel een uitdaging.

5 likes

Deze Ballade had ik hier nog niet laten zien. Een goeie week binnen en hij is nog niet van de pols geweest. Heerlijk horloge met z’n 37mm.
Fijne avond allen!

8 likes

1920’s 10.5 ligne met een zilveren kussenkastje vandaag.

10 likes

Tissot met ref. nr. 1178627
Dit horloge heb ik op een veiling in Tsjechië op de kop weten te tikken.
Hebben jullie een idee welk type Tissot dit is? Op de kast staat nog een ref.nr. 1146395
Beide nummers verwijzen naar het bouwjaar 1941.
Kaliber is zo niet zichtbaar. Staat waarschijnlijk onder de balans.
Kast heeft een diameter van 35 mm zonder kroon.

4 likes

De nummers in de kast en op het uurwerk zijn geen referentienummers maar een serienummers. Van pakweg 1900 tot 1945 hadden bij Tissot zowel de kast als het uurwerk een eigen serienummer. Vaak is het nummer van de kast wat hoger dan van het uurwerk.
Vanaf ongeveer 1945 verdwenen de serienummers uit de kasten en kwam daarvoor het referentienummer in de plaats. Bij horloges van vóór 1945 is het daarom lastig om het referentienummer te achterhalen.

Uurwerk is een kaliber 27

1 like

Klopt helemaal, de twee nummers verschillen, maar zitten wel in de range van het jaar 1941.
Ik heb informatie binnengekregen dat dit soort diamandlugs en formaat dikwijls in opdracht werden gemaakt, speciaal voor Oost-Europese landen en in kleine oplage. Dat zou best weleens kunnen; ik heb deze in Tsjechië gekocht. 35 mm is uitzonderlijk groot voor Tissot voor die periode; meestal zijn het kleine kasten van 30 of 32 mm in 1941 dan hé. Zijn dit diamandlugs? Nooit van gehoord, ik heb er ook helemaal geen verstand van.

1 like

Geen idee of deze speciaal gemaakt werden, je ziet deze kasten wel af en toe langskomen.

Die kleine diameters van 30-32 mm zie je wel vooral in Zweden. Verder naar het zuiden in Europa zie je vaker grotere maten. Met name in Italië zie je ook af en toe 37-38 mm opduiken. Blijkbaar waren er lokaal de nodige verschillen in wat mode was.

2 likes

7 likes

10 likes

7 likes

Heeft iemand een warme aanbeveling voor een horlogemaker die mijn Tissot uit 1964 kan servicen? Het liefst ergens in de randstad.

6 likes

9 likes

Nog geen antwoord gehad? Bekend met onze kaart?

Ik heb zeker op de ‘kaart’ gekeken, echter was ik op zoek naar een warme aanbeveling specifiek mbt deze vintage Tissot. Het kaartje/overzicht geeft alleen maar koude contactinformatie.

1 like