Vintage Tissot Only

Leuke info, wist ik niet :+1:
Nou speelt bij horloges niet alleen de maximale afleesbaarheid, maar ook de esthetiek een rol, het is ook een beetje sierraad, ook in de jaren 40 al. Er zitten tussen deze vroege polschrono’s ook exemplaren met prachtige veelkleurige wijzerplaten die niet in de eerste plaats voor ideale afleesbaarheid zijn ontworpen :sweat_smile:

1 like

Dat is ook de reden dat een ideaal aantal horloges altijd met een mathematische trefzekerheid kan worden vastgesteld. Altijd plus één. Er is iedere keer weer een horloge die een tikkie anders is en erbij past, met goede argumenten. :wink:

2 likes

Yep, kan er altijd nog wel eentje bij :rofl:

1 like

Maakt nu toch niet meer uit. :partying_face:

1 like

14 likes

13 likes

14 likes

Tissot 1948

12 likes

Tissot 8010-64 met een Lemania 1277

Heeft er iemand goede ervaring om dit horloge volledig te laten servicen?

11 likes

6 likes

Een Swatch group gecertificeerde horlogemaker is denk ik het handigste, omdat die via Omega nog aan (een beperkt) aantal onderdelen kan komen voor dit uurwerk. Omega gebruikt namelijk nog verwante uurwerken in de Speedmaster.

Er zitten een aantal Swatch Group gecertificeerde horlogemakers op dit forum; @Floris155 @Horloge24 @Jero1 @BMWX6M, wellicht dat een van hen tijd en zin heeft :innocent:.

3 likes

8 likes

Kastrestauratie met behoud van het vintage karakter, dat wil zeggen hier en daar nog wat krasjes.
Toplaag is palladium.

7 likes

Erfstuk van Pa.

10 likes

12 likes

9 likes

7 likes

7 likes

6 likes

Foute chronowijzers van de 28.9 vervangen. Moeten allemaal nog een keer weer wit geschilderd maar dat combineer ik wel met de service, lak moet een poosje uitharden voordat je de wijzers er weer op kunt zetten en dat kan dan mooi als het uurwerk toch uit elkaar ligt.

10 likes