Vintage Valjoux

Klopt, wat ik lees is dat Cal. 12 (zowel Heuer als de Breiling) in de basis de 7740 is. Maar ik zie wel verschillen, maar wat precies?

Wie weet hier het fijne van?

Ikke :wink:

De Cal12 is een automatische chrono, met DD-chronograaf module gemaakt door Valjoux (gedesigned door DuboisDepraz). Doordat VJ deze maakte heeft het op dezelfde basis de 7740 gemaakt, met uitzondering op de automatische winding (waar het geen toestemming voor kreeg en iets met een patent-probleem). En om de kosten te drukken (daar ze al deze onderdelen toch moesten maken) ;zijn nagenoeg identiek dus maar de 12 is automatisch met microrotor en de 7740 handgewonden.

1 like

hij dus :wink:

1 like

of een Breitling Donor ? , zijn diverse types doe een 7740 gebruikt hebben , of een Excelsior Park monte carlo met een Cairelli case ? :wink: zijn ook leuke donors

Als hij wilt dat ik hem op de internationale horlogefanaat hitlist zet ja. :stuck_out_tongue:

vindt maar eens een los werkje…

Goede info, bedankt! Als je nog suggesties hebt waar ik een van deze uurwerken zou kunnen vinden hoor ik dit heel graag!

Ruwe 1700 ,- afhankelijk hoeveel je je Bullhead parts betaald hebt :wink:

1 like

Oei Ai auw sorry viel ff uit mijn stoel maar dat is hem! Bedankt voor de tip. Even nadenken hoe ik deze onderhandeling inzet vanaf die 500 euri die ik in gedachten hadšŸ˜

Een aantal maanden wachten en hem het bod doen. Alhoewel er gekken genoeg zijn die dit voor die prijs zelfs zouden kopen…

Ref 7104 (edit… oops sorry , geen 7740 !)