Vintage vondsten aanbieden op HF of meteen Catawiki?

Dusss, heb je gewoon gelijk gehad. Ik ga jou voortaan consulteren vóór verkoop, uiteraard met jouw welnemen. :wink:
(niet cynisch bedoeld)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

Waarvoor mijn oprechte dank. :+1:

Niet nodig, wij hebben Catawiki. :innocent:

1 like

@ladymatic Uiteraard helemaal niks mis mee maar heren- doen het beter dan dameshorloges :pensive:

@SuperC 78 PB’s voor de fix-o-flex :joy:

Het gaat mij om de gedachte van een forum. De gigandet heb ik een paar keer in verschillende staten van ontbinding voorbij zien komen. De mijne zou mooi kunnen dienen als donor of na een beurt als draagbaar horloge waar dan vermakelijk positieve reacties op komen.

Blijft mijn vraag of als projecthorloge hier of ik kan weer wat marktplaats ervaringen plaatsen.

Mijn voorspelling is dat het trustlevel-verhaal de spoeling ‘betere horloges’ op HF helemaal dun zal maken…jammer.

1 like

Toch kan ik daar niet wakker van liggen. Voor mij is dit een forum om het over horloges te hebben, mooie foto’s te bekijken en te leren. Als ik ergens anders moet kopen en verkopen, so be it.

3 likes

En helaas zijn veel vintage dameshorloges ook niet zo interessant :frowning:

Op Catawiki staat een leuke Dames-Calypsomatic van Titus. Op eBay twee midsize modellen.

Ik zou ze persoonlijk op eBay. com aanbieden. Wereldwijd. Krijg je de allerbeste prijs en je bent vrijwel zeker dat je je geld ook krijgt. De beperking van HF, MP en Catawiki (in mindere mate) is dat het geen wereldwijde platforms zijn.

Voordeel van HF is dat het redelijk betrouwbaar is en gratis (als je er mag aanbieden), MP heeft geen voordelen, Catawiki dat er blijkbaar veel mensen komen die geen verstand hebben van horloges en maar raak bieden :smile:

Klopt Jaap Dan gaat het ff wat makkelijker op buitenlandse fora als TZ-UK, UF of WUS zoals je zelf inmiddels ook hebt mogen ervaren.

Ik heb ook niets te verkopen en als ik iets verkoop dan doe ik dat via een andere weg, maar het gaat simpelweg om het hele principe van dat idiote trustlevel gedoe. Likes moeten krijgen om een leveltje omhoog te gaan of erger nog om level 3 te mogen blijven…

Waar ik me op het HF aan stoor is dat eeuwige ge-up. Het lijkt erop dat er een cultuur heerst dat men pas gaat reageren na een aantal ups en prijsverlagingen. Ben ik de enige die dat zowel vermakelijk als storend vind?

• Hoeft niet weg hoor, mag weg…
  • Laatste up…anders blijf ik hem zelf lekker dragen…
  • O nee, toch nog een keer proberen, echt de allerlaatste keer nu…

:hankey:

3 likes

Gaaf ding is het he!

Ik heb er ook twee :smiley:

Gaaf model zeg, kende dat merk helemaal niet (maar heb inmiddels gezocht hier op HF). Ben zelf niet goed bekend met catawiki, maar de genoemde geschatte opbrengst lijkt me wat aan de hoge kant.

Ik heb er nog nooit meer dan 150€ voor betaald. Feit is wel dat ik dan het risico van ‘rotzooi’ nam via eBay. Deze werd blijkbaar geserviced.

Met service mag je dan wel 250 euro rekenen.

Tja, maar of een dameshorloge dat opbrengt? Hier vind ik het medium Catawiki (vanwege bereik en bredere klantengroep) goed gekozen.