Vintage vondsten aanbieden op HF of meteen Catawiki?

Ik ook, want reserve. Onder de 250 zou ik hem zelf ook niet wegdoen.

“Secondenwijzer mist een chipje lume, dit ligt óp de minutenwijzer”

Is een ex van mij, overigens. Verkocht ‘met werk’.

Ben ik beter op de hoogte dan jij?

Het krijgen van ‘likes’ schijnt wel degelijk mee te tellen wat natuurlijk de grootste flauwekul is.

Moest ook gelijk aan je denken toen ik hem aangeboden kreeg!

Moest ook gelijk aan je denken toen ik hem aangeboden kreeg.

:smiley:

Van een heel betrouwbare verkoper zag ik. :wink:

1 like

eentiende van de prijs van het andere exemplaar :wink:

1 like

Ik zeg: doen. Jammer dat je hem al op eBay hebt staan

Die op eBay is toch te groot voor mij (smalle polsen), hoe betrouwbaar de verkoper ook is :wink: Heb ook moeite met eBay, hier wordt echt veel te veel betaald en de prijs flink opgedreven.

Valt erg mee @Ladymatic, mits je weet waar je mee bezig bent en zo nu en dan een risico durft te nemen. Het sommige van mijn mooiste vintages via eBay, vaak voor nette prijzen.

• Certina DS-3 Quartz

• Longines UltraChron

• Mijn mooiste Calypsomatic (wel al (heel) lang voor de hype)

Zeker mooie vondsten, maar om voldoende lef te hebben moet je toch over behoorlijk wat kennis beschikken. Het anonieme van de veilingsites staat me ook wat tegen. Ik onderhandel liever rechtstreeks met een verkoper, op basis van wederzijds vertrouwen.

Wel echt een prachthorloge trouwens

Is die 26 mm Calypsomatic nu verkocht of niet? Laatste bod staat op € 210,00 maar er staat niet bij of hij ook verkocht is. Of ik snap Catawiki onvoldoende, dat kan natuurlijk ook.

Dan is die niet verkocht waarschijnlijk. Reserve zal wel op 250 of 300 gestaan hebben.

Next stop eBay? (is hij van jou @Vintage1982? Nee toch?)

Meestal is de reserve niet ver van de onderste schatting van de veiligmeester vandaan en dat was 350 als ik me niet vergis. Nee hoor, niet van mij.

Hoe is de ervaring met Catawiki eigenlijk? Nooit wat gekocht of verkocht. Heb slechte dingen gelezen over eBay verkopen. Vooral met naar buitenland versturen. Als iets niet aankomt, moet je koper meewerken om dat te bevestigen om bij PostNL of andere verzender het verzekeringsgeld terug te krijgen. Ondertussen heeft Paypal dan al jouw geld teruggestort naar koper. Dus ik koop alleen op eBay.
Vandaar kijk ik naar Catawiki, Marktplaats staat zowat stil, HF alleen belangstellenden zonder doorzetten.

Zie inderdaad dat hij niet is verkocht, al is er wel op geboden. Vind die reserve prijs maar raar. Waarom niet gewoon bieden vanaf? Is toch veel transparanter?

Ik heb best veel verkocht op eBay en dat gaat vrij goed, maar ik blokkeer ook vrij veel landen om risico te vermijden.

Op Catawiki hoef je pas iets te leveren als zij het geld van de koper hebben ontvangen, als jij het dan hebt geleverd blijft het geld een tijdje vaststaan (2-3 weken) en als de koper niet klaagt wordt het geld overgemaakt. Dat klinkt wat omslachtig maar werkt in de praktijk best prima. Ik wil je wel aanraden om het artikel altijd precies te beschrijven, dus ook wat er niet zo leuk/mooi/functioneel is.

Het is eigenlijk een soort bieden vanaf, maar de bieder weet jouw minimum niet. Ik ben het met je eens dat bieden vanaf transparanter is.
Ik heb het gisteren meegemaakt dat de theorie van een reserve goed klinkt, maar je gooit je eigen glazen in. Ik was te voorzichtig en de reserve te hoog gezet. Bieders raken de interesse kwijt en denken waarschijnlijk: zoek het maar mooi uit dan met je reserve. Ik ben altijd van mening geweest dat zonder reserve veel hogere biedingen oplevert, maar ik durfde het dit keer niet zo goed. Als ik ze een keer opnieuw aanbied, maar dan zonder reserve kan ik wel prima zien wat het verschil nu echt is.