Vinwat clinic 2021 (altijd al een keer willen sleutelen aan een uurwerk?)

Dank!

1 like

Oh, en welkom op het forum Emile, :grimacing:

2 likes

Ha! Veertjes opwinden, olien en aanverwante next steps zijn naast de gezelligheid van een paar geestverwanten wat mij betreft mooie plannen voor 2022.
Dus je kan me vast op de lijst zetten voor een nieuwe clinic hoor! En voor een leuk ander event ook trouwens gewoon wat ouwenelen over vanalles en horloges ook prima.

Ps welkom Emile!

4 likes

Zo, dit heb ik eerder helemaal gemist! Lijkt me gaaf om mee te doen mocht er een vervolg komen. Zet mij maar op “de lijst”! :slight_smile:

3 likes

En hier nog één :grin: Moet er toch een keer van komen.

3 likes

Ik markeer dit topic ook even :grin:

1 like

:raising_hand_man: Altijd al een keer mee willen doen ook.

1 like

Ik ben volger met grote belangstelling!

1 like

Super leuk als er nog een gaat komen. De vorige was ik net te laat (kon geen tijd vrijmaken :pleading_face:). Dus deze laat maar doorkomen!

1 like

Ik hou mijzelf ook graag aanbevolen mocht er weer wat georganiseerd worden! :+1:

1 like

Aangezien ik dit jaar niet van plan ben net tijdens de clinic van baan te wisselen ben ik graag van de partij. Ik vond het zo jammer dat het gewoon echt niet lukte, September vorig jaar… Pffff.

2 likes

Zeker geïnteresseerd als dit weer in de buurt van Utrecht georganiseerd gaat worden!

Als ik kan haak ik t.z.t. graag aan!

Weer een leuk klasje vol Harry :+1::ok_hand:

1 like

Ik ook als de leerkrachten geen bezwaar hebben en het niet in het Hoge Noorden doorgaat.

1 like

Wow, wat een enthousiasten allemaal. En wat een enorme belangstelling voor de clinics.

Ik krijg de indruk dat deze aanleiding eerder komt omdat de corona perikelen aan het aflopen zijn en dat onze hooggeachte regering druk bezig is met functie elders voor een aantal nieuwe voorbarig gekozen leden en dat de druk vanuit de wandelgangen hun ook aanmaant om Nederland weer open te maken voor het normale verkeer.

In ieder geval is een clinic voor vele HF leden een interessante aanvulling m.b.t. de technische en functionele instandhouding van de horloges in de verzameling.

Een volgende clinic is zeker mogelijk, ik zal aan @lassale vragen of hij bereid is om de deelnemers die zich willen aanmelden op een lijst te zetten.

Als hij dat wil, dan is het wel zaak om even aan te geven of het gaat om een eerste start of een vervolg door wat verder in te gaan op de materie zoals o.a. opwind veer vervangen door op te meten welke veer er in moet komen, opwindstift vervangen en op maat maken, incablok schoonmaken, etc.
Dus acties die nodig zijn om eventueel bepaalde onderdelen te kunnen vervangen en die ook voor een service van belang zijn m.b.t. waar olie resp. vet geven moet worden.

Voor de deelnemers van de laatste clinic die niet helemaal hun uurwerk hebben kunnen monteren zou ik willen adviseren om zeker te komen en hun uurwerk weer functioneel te maken. Tenslotte was dat ook de bedoeling nietwaar.

Ik ga met @lassale en @Climholland data plannen en hoe we dit gaan indelen.
dixi

6 likes

Top heren!
Mocht het nodig zijn ik kan in den bosch eventueel wel een gratis locatie regelen met wat lobbywerk.

2 likes

Ik had me toch al opgegeven voor de volgende keer?

2 likes

Hoi,

Mocht er een Vinwat clinic 2022 komen dan heb ik daar veel interesse in.

Groetjes,
Frank

Ik zou ook wel willen meedoen. Lijkt me leuk.