vinwat’s horloge clinic aanstaande 22 en 29 oktober 2019

Heb het in mij Agenda gezet.

Even een update voor de geplande vinwat clinic.
Op 22 en 29 oktober is er dus weer een clinic in Rotterdam Overschie.
Geïnteresseerden kunnen zich nog opgeven bij Harry @lassale of bij mij @vinwat.
Peter van de Kraats kan eventueel nog voor de benodigde en/of aanvulling van gereedschap zorgen.
Hij is vanaf aanstaande vrijdag t/m 4 oktober met vakantie en is op 6 oktober aanwezig op de rikketik beurs in Houten. Hij kan eventuele bestellingen meenemen naar de rikketik zodat iedereen op tijd het gereedschap in bezit heeft.

En even een upje. Zijn er nog mensen met interesse?

1 like

Op 22 en 29 oktober staat de komende Vinwat beginnersclinic op het programma, voorlopig even de laatste. De afgelopen anderhalf jaar tot 2 jaar hebben al een behoorlijk aantal HF-ers deelgenomen aan deze clinics. Die waren bedoeld als eerste kennismaking voor horloge enthousiastelingen, die iets meer wilden weten over de werking van het uurwerk. Sommige kwamen er achter dat het gepriegel aan die kleine onderdelen toch wel tegenviel en anderen zijn een stap verder gegaan en zijn in staat om eenvoudige uurwerkjes te servicen en kleine reparaties uit te voeren. Weer anderen hebben er een hele nieuwe hobby aan overgehouden.

In de toekomst willen we misschien clinic organiseren met onderwerpen waar behoefte aan is bij de iets gevorderde klussers. Hierbij valt te denken aan het herkennen van problemen, hoe het uurwerk te smeren, vervangen van onderdelen (opwindstift, balansveer, lagerstenen, etc).

Dus heb je interesse? Geef je dan op voor de komende 2 clinicdagen. Het is niet gezegd dat er helemaal geen clinics meer worden georganiseerd, maar niet op korte termijn. Dus:

  • Je hoeft geen ervaring te hebben met het sleutelen aan horloges
  • Met beperkte middelen (en geringe kosten) kan je na 2 avonden een eenvoudig uurwerk de- en monteren
  • Je hebt 2 gezellige avonden met gelijkgestemden
  • Je krijgt meer inzicht in de werking van een uurwerk en hoe het is opgebouwd
  • etc.

Meer weten, kijk dan nog even naar het startbericht in dit topic. Heb je vragen? Stuur me dan even een berichtje.

1 like

Ik ben benieuwd naar de opvolgende clinic. Oliën, herkennen van problemen en vervangen van onderdelen, checken allemaal de juiste boxjes hier.

1 like