vinwat's tweede basic en na-clinic

Leuk initiatief. Ik zou ook graag aanhaken om hier wat meer over te leren, dus als je me op de lijst voor de beginners-clinic zou willen zetten: graag.

1 like

Heb ook zeker interesse. Er zitten wel degelijk wat “gaps” in mijn parate kennis en kunde. Ik neem nu voornamelijk werk aan waarvan ik weet dat ik daar niet mee te maken krijg. :wink:

3 likes

De beginners cursus heb ik gemist, maar wil zeker meedoen met de vervolg cursus.
Volgens mij kan ik nog heel veel leren en daar ben je nooit te oud voor. :slight_smile:
Dus mocht het er van komen, ik doe graag mee.

2 likes

Ik denk dat ik nog veel kan leren van de oude rot in het vak, dus zou ik graag bij de gevorderen cursus aanwezig zijn.
André

3 likes

@PeterLC , @Aad57 , @vouwfietser. wauw, wat een playlist.

Dat wordt een hele gave clinic met specialized gastoptredens als ik de lijst zo zie.

4 likes

Ook ik haak graag aan, maar reeds een PB gestuurd.

1 like

Ik heb jullie op de lijst gezet en ga het Huib (@vinwat) voorleggen.

2 likes

Zo te horen is er behoefte aan een intervisiegroep! Is het eigenlijk gangbaar onder horlogemakers, om regelmatig in een groepje bij elkaar te gaan zitten om te leren van elkaar?

2 likes

Voor de beginnerscursus kan je me ook wel noteren.

1 like

Lijkt mij gaaf, een soort van TED-talk/collegetour.

Diepgaande uiteenzettingen van horlogemakers op een bepaald onderwerp.

1 like

Ik heb hier en daar al wel eens tips van horlogemakers gehoord. Hoe ze bepaalde klussen of probleempjes aanpakken. Zou top zijn om dat met elkaar te delen.

1 like

Wat gebeurd hier allemaal, is dit een uitloopgevolg van de coronaritus.
Iedereen zit nog met anti onderdelen wegblaas mondkapjes voor de mond en een infuus in de arm d.m.v. automatische oliegevers en beginnen ineens idiote waanideeën de kop op te steken. Dat zal zeker wel de verkeerde olie zijn geweest in dat infuus.

Die “gaps” waar @PeterLC het over heeft heb ik al jaren, zoals trouwdag vergeten en nog veel meer. Ik zocht een keer een kwartier lang naar een hele fijn puntig pincet, wel, die had ik dus al in mijn hand.

Tja. de interesse om meer en dieper in de hobby duiken en te oefenen om zelf de motor onder de motorkap onder de loep te nemen en enigszins te bewerken is vermoedelijk aangewakkerd door de Chinese Covit variant om ons tijdelijk thuis te houden waardoor we meer onderdelen en gereedschap moeten aanschaffen middels Amazon en andere duistere aanbieders uit dat gebied.

Welnu, nooit verwacht dat er zoveel belangstellenden en geïnteresseerden zouden zijn met de vraag voor continuatie van een ooit eenmalig opgezette clinic, ik vind het dan ook zeker leuk om weer eens een dergelijke clinic voor de leden van de HF gemeenschap te organiseren, ik word echter wel streng geadviseerd, volgens sommige in mijn omgeving, om het toch iets rustiger aan te doen. Maar zoals @vouwfietser het aangeeft “de oude rot”, wil een gezellige bijeenkomst zeker niet missen, kom op zeg.

Ik ga deze week nog met @lassale en @Climholland in conclaaf om te bekijken of ook zij hieraan mee willen werken en mij willen helpen bij te staan om wederom een spraakmakende en leerrijke leuke clinic te organiseren. Als dat dan positief uitvalt, zal er een aparte topic worden gemaakt.

Er is echter wel een restrictie, als een clinic binnen een korte tijd kan worden gerealiseerd, is het wel noodzakelijk dat iedereen die aanwezig is op de clinic het volgende kan aantonen;
een bewijs van de volledige verkregen inenting en/of aantoonbare positief testresultaat niet ouder dan 1 dag.
Dit i.v.m. een mogelijke besmetting van de overige deelnemers die mogelijk nog niet zijn gevaccineerd. Ondergetekende is inmiddels wel volledig gevaccineerd, dat gezegd hebbende.
dixi

9 likes

:thinking:

3 likes

wordt niet-positief dan zoiets als Zero-positief?

2 likes

Nee, dat is alleen bij Coca-Cola het geval

1 like

Tja, wat kan ik hierop antwoorden, ik heb altijd begrepen dat jij al erg lang bezig bent met sleutelen aan dit soort dingen en dat je alle benodigde handelingen al gedaan hebt, zeker als ik de vele topics lees waar jij actief mee bent.
Wat wil je dan nog leren?