Ik betrap me er de laatste tijd steeds vaker op dat ik (verlekkerd) door de Horlogemarkt aan het scrollen en klikken ben. En toen bedacht ik me dat als er eens een voor mij interessante advertentie bij staat dat ik dan helemaal niet kan reageren omdat ik me nog helemaal niet heb aangemeld. Aanmelden betekent alleen wel dat je toegeeft het horloge-virus te pakken te hebben. Maar goed ik vind het wel zo netjes om me dan ook maar meteen even voor te stellen.
Peter is dus de naam. Ik was in 2007-2008 in aanraking gekomen met het horlogetopic op tweakers, en ik besloot naar aanleiding daarvan dat ik ook een echt mechanisch horloge wilde om mijn overleden Lorus te vervangen. Dat is uiteindelijk een Seiko 5 geworden. Niet lang daarna volgde nog een Seiko 5 en een Parnis.
Vervolgens is mijn interesse een tijdje weg gezakt om daarna terug te komen wat leidde tot de aanschaf van een Tissot met een 7750 uurwerk (een echte Zwitser, jeuj!). Het plezier van de Zwitser was helaas van vrij korte duur. In de praktijk was ik veel te bang dat hij beschadigd zou raken waardoor ik hem vrij weinig droeg.
Ondertussen was mijn oog gevallen op een Seiko Baby Ice Monster. Ik heb er lang over getwijfeld of ik hem niet toch te duur zou vinden voor dagelijks gebruik. Na de knoop doorgehakt te hebben bleek hij zo goed te bevallen dat ik hem vrijwel dagelijks droeg en nog steeds krijgt hij de meeste draagtijd.
Zeer recentelijk heb ik, door het aanstekelijke verhaal van Jody (van Just one more watch), een Pagani Design aan mijn collectie toegevoegd. Maar mijn horloge doos heeft nog plek genoeg voor meer aanwinsten in de toekomst. Nu nog het budget hahaha…
Om niet tegen het zelfde probleem aan te lopen als met mijn Tissot heb ik mijzelf voorlopig tot doel gesteld om vooral naar horloges te kijken die voor maximaal €500 de mijne zouden kunnen zijn. Ik heb nog niet concreet iets op mijn wensen lijstje staan, al heb ik me wel ingeschreven op de website van HELM en lokt een Steinhart ook wel een beetje…
Dat is eigenlijk mijn horloge verhaal tot nu toe. Als jullie het leuk vinden dan wil ik wel proberen om een of meerdere van mijn horloges op de gevoelige plaat te leggen. Laat dan maar weten welke jullie willen zien.
Goed in het blauw kijken… staan mooie horloges tussen.
Wat betreft microbrands (Helm)… ik heb daar zelf niet zoveel mee. Je mist toch vaak een stukje design en ervaring… en hebt dus meer gekke keuzes die die bedrijven maken.
Er staan genoeg mooie horloges in t blauw. Wat denk je van zoiets?
Mooie binnenkomer met zo’n titel! Leuk verhaal ok. We houden hier wel van leuke verhalen. Van veel plaatjes (vooral van horloges) ook. Tis maar dat je t weet…