Virus

Goede morgen watchaholics,

Loop nu alweer een paar maandjes mee hier en op één of andere manier heb ik een virus opgelopen… Althans… Ik vermoed dat :wink: Het welbekende Seiko virus. Ik herkende het in eerste instantie niet, daar ik dit nog nooit heb meegemaakt. Nu ben ik bij de dokter geweest en heeft me een recept voorgeschreven. Dit recept hield in dat ik het beste dan maar een Seiko moest aanschaffen. Hij had het over een niet al te kleine, dit om de heftige symptomen goed te bestrijden. Zijn voorstel was een MarineMaster.
Echter heeft mijn dokter zich niet gepromoveerd dus zijn advies was wel een expert in te schakelen. Vandaar dit bericht!

  • Waar moet ik echt op letten bij de MarineMaster?
  • Wat zijn de interessante adressen om eens te oriënteren?
  • Dit zal mijn eerste Seiko worden, dus verder nog bruikbare en handige info?
  • Voor de raadgevers met een vrije geest; alternatieven zijn ook welkom!

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en advies!

Alvast hartelijk dank voor jullie tijd, energie en tips!

Groet Johan

5 likes

Als je niet te veel wilt uitgeven, hier alvast wat medicijn…

5 likes

Tja, die dokter moet toch weten dat dit pure symtoombestrijding is. De therapie die hij voorschrijft heeft slechts kortdurende verlichting tot gevolg en staat juist bekend om het verslavend effect er van.
Er is simpelweg niets aan te doen: leer er mee leven.
Sterkte.

3 likes

Nou, dat zijn geen halve maatregelen; een behoorlijk paardenmiddel! Maar ja, je weet ‘Zachte heelmeesters, etc.’… :wink:
Ik neem aan dat je arts de welbekende MM300 heeft voorgeschreven?

Seiko’s high-end toolduiker. De enige duiker die je nodig hebt, eigenlijk. Dus je bent wel meteen klaar. Daarin heeft die arts dan wel weer een punt. :smile: Heb 'm zelf niet, maar er zijn meerdere forumleden die er wel een hebben. Uurwerk is een Grand Seiko-uurwerk en ik heb weleens gelezen dat je voor service niet zomaar overal terecht zou kunnen. Maar nogmaals, heb daar zelf geen ervaring mee. Weet niet of je 'm nieuw wilt aanschaffen? Er zijn enkele Japanse resellers, waarmee meerdere HFers positieve ervaring hebben. Een die mij te binnen schiet is Seiya Japan. Maar ik denk dat Rob, van het Nederlandse Monsterwatches, er ook wel een kan leveren. Tweedehands? Ja, kwestie van goed het verkoopgedeelte in de gaten houden en natuurlijk Ebay, etc… Succes en veel plezier met je zoektocht en aanschaf.

1 like

De aankoop van een MarineMaster betekent dat je het virus een kans geeft. Het gevolg zal profileratie zijn. Ik heb sinds een maand mijn eerste Seiko -een duiker- en nu al begint te kribelen om er een chrono (met alarm) en een dresser bij te nemen. Terwijl mijn doosjes vol zijn, en ik vooral Casio heb…
Dus:

  • ga naar de Kijkshop en koop iets simpels voor 20 Euro als je het virus wilt bevechten.
  • koop een MarineMaster die je bevalt als je het virus wilt toelaten; blijkt het later niet de ultieme MarineMaster te zijn koop je er gewoon eentje bij…of een andere Seiko…

Marine master is wel serieus meteen, als je al zo ver heen bent is genezing bijna niet meer mogelijk…
Maar niet getreurd de verslaving kan veel ernstigere vormen aannemen(ik hoop dat je daar van bespaard blijft)
Komen er echter slapeloze nachten dan behoort het zoeken naar andere merken zeker tot de mogelijkheden…

1 like

Wat vervelend voor je dat je een virus te pakken hebt!

Misschien wil je ook overwegen om niet te beginnen met de marinemaster, maar met een skx007. Als je daarmee begint dan kun je langzaam je weg omhoog werken richting de marinemaster, zodat je een beetje kunt wennen aan de medicijnen.

Iig heel veel sterkte !

2 likes

Deze variant van het Seiko virus kende ik nog niet :flushed:… Deze variant slaat kennelijk al toe zonder dat je zelf nog maar een Seiko in je bezit hebt :hushed:!! En bovendien lijkt de hevigheid waarmee het Seiko virus een aanslag op jouw portemonnee doet, niet eerst zachtjes op te bouwen, maar direct maximaal toe te slaan!! Het moet niet gekker worden.

Om niet direct ook het slachtoffer te worden van de Flipperitus, een ander vreselijk virus wat hier met rake meppen om zich heen slaat, zou ik eerst eens rustig ergens gaan kijken naar de MarineMaster en passen of het horloge je ook echt bevalt irl. Misschien heeft Rob van Monsterwatches.nl wel een exemplaar wat je kunt passen. Of misschien is er wel een medeforummer die dit voor jou wil regelen? In Amsterdam is er ook een Seiko-store. Daar kun je ook terecht voor dit soort acties. Let goed op het prijsverschil, hier en gunter :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Als je wilt passen zijn er vast leden die in de regio wonen. Anders naar Amsterdam voor een directe aanslag op je virus. Het kan twee kanten op. 1 je bent genezen na het zien vd prijzen in de Seiko boutique €2100 ongeveer.
2 waarschijnlijk zul je er tot je je laatste adem uitblaast last van houden.

Voor reeële prijzen: solojapan via eBay €1550-1600 incl. volgens mij.
Gebruikte hier op Hf of elders €1100-1200

3 likes

probeer eens een plaatje uit een brochure uit te knippen
en op je pols te plakken,
( dat is het z.g.n. placebo effect, schijnt erg goed te werken )

5 likes

Ik zou vier Russen kopen… :stuck_out_tongue:

1 like

Maar inderdaad, het welbekend Seiko virus.
Het heeft me op circa 25 Japanse klokjes gebracht inmiddels, maar het dak is wel bereikt. Er gaan er wat uit denk ik binnenkort.

Overigens heb je voor hetzelfde geld van een MM300 toch ook wel een leuke verzameling duikers die prima zijn. Ik vind de MM300 in verhouding iets te duur voor wat je krijgt ondanks het uurwerk. Prima spul hoor, maar ik geef dat soort bedragen niet uit aan relatief nieuwe Seiko’s (wel een paar oude vintage duikers).

Een SKX, Sumo en eventueel een iets oudere Samurai en je houdt nog geld over…:slight_smile:

2 likes

De 8L35 is gebaseerd op de GS 9S55 :wink:

Vrouwelijke dan toch wel zeker?

1 like

Uiteraard. Kost me per stuk een uur werk…:slight_smile:

Ik zou helemaal NIKS meer uit Rusland kopen/halen…

3 likes

Ik vind de flipperitus n goeie headsup. Zoek goed uit welk medicijn je precies nodig hebt. Je gaat immers ook geen diareeremmers gebruiken als je alleen hoofdpijn hebt. Kijk dus of en welke MM je echt leuk vindt.

Aan de andere kant zou flipperen (kopen&verkopen) v horloges ook n leuke en betaalbare manier kunnen zijn om verschillende horloges te hebben gehad/uit te proberen.

1 like