Hallo ik heb vorig jaar een vriend geadviseerd om een 903 St II te kopen.
Wel voor de kerst was het horloge binnen hij blij.
Nu kwam hij gisteren terug van Turkije, met vocht in zijn horloge .
Het vocht was weg totdat hij hem draagt en dan komt het vocht bij de wijzerplaat weer terug.
Dus,zit er al 3 weken in .
Het vocht is ontstaan tijdens even in de zee te zijn geweest.
Turkije heeft zowel zoet als zout water .
Bij het uurwerk door de glasbodem zie je niks.
Dus flink balen ,de bezel heeft wat verticale speling .
Dus waarschijnlijk is daar iets mis gegaan.
Zelf zou ik geen vertrouwen meer in het horloge hebben na vocht.
Ik weet dat Sinn en goed en betrouwbaar bedrijf is.
Maar 3600 euries en dan dit flink balen.
Dus heeft iemand hier ervaring mee ,en zou hij een nieuw horloge kunnen vragen .
Zonde man. Een goede horlogemaker kan hier wellicht nog iets van maken. Een nieuwe vragen heeft geen zin natuurlijk, zo werkt het niet in de wereld. Ik zou sowieso met zo’n Sinn chrono wat voorzichter zijn met water en hoge luchtvochtigheid. Al met al echt k.u.t. maar ik denk (nog) geen man overboord.
Heeft het een horloge een schroefkroon? Was hij volledig dicht?
Ik heb zoiets ook eens meegemaakt in Kroatië.
Horloge met schroefkroon, zeker volledig dicht gedraaid.
Na in de zee te zwemmen zag ik iets later ook “vocht” onder het glas. Blijkt condens te zijn van koude naar warme temperaturen waardoor het de lucht condenseert.
Kroon opengezet, even opzij gelegd en alles was binnen de kortste keren weer weg .
Misschien heb je hier nog iets aan …
Edit: als het vocht er al 3 weken inzit, is een bezoek aan een horlogemaker misschien geen overbodige luxe.
Zo snel mogelijk vochtvrij laten maken. Wanneer zijn de pakkingen voor het laatst vervangen, productie datum? Bij Fortis kan en mag je de pushers onder water gebruiken, maar of dat ook bij Sinn kan weet ik niet. Geven ze garantie op waterdichtheid?
Ja ik heb hem als eerste gevraagd was de kroon helemaal dicht.
Wel hij zit nooit aan de kroon.
Was er anders ook geen vocht in het uurwerk zichtbaar?.
Uiteraard ga ik Sinn contacten voor hem.
Ps wist niet een chrono daar niet tegen kan,dacht meer met bv douchen door temperatuur verschillen.
Zelf ga ik nooi met mijn horloges douchen of zwemmen.
Yep kwa prijs en waterdichtheid had ik de Sinn geadviseerd.
Had eens gelezen dat de navitimer vocht na een regenbuitje had.
Zijn ook uitzonderingen uiteraard.
Maar kwa prijs en merk ,had dit lijkt mij niet moeten kunnen.
Tenzij er een mechanische fout de boosdoener lijkt mij .
Jah zo kunnen we nog even ,dan is het altijd de fout van de klant dus .
Nee de speling op de bezel moet volgens mij niet kunnen ,of dan krijgen we dan de discussie van een deurpost .
Speling op de bezel zou geen invloed moeten hebben op de afdichting van het glas, lijkt mij. Het zou heel erg niet “Sinn” zijn als het bewegen van een pusher de oorzaak zou zijn.
Drie weken is wel erg lang, zeker in geval van zout water
Ik zou zo spoedig mogelijk contact opnemen met Sinn via de officiële weg. Zou niet mogen fout gaan met een waterdichtheid van 20 bar bij normaal gebruik.
Ik zou eerst Sinn zelf benaderen en gewoon het probleem eerlijk uitleggen. Voor de aanschafprijs mag je immers wel bepaalde verwachtingen hebben. (Consumentenrecht) dat staat los van een eventuele (extra) contractuele gatantie.