Vocht in Sinn horloge

Onzin, deze Sinn is 200m waterdicht, daar kan je prima mee zwemmen. Ik heb met mijn 103 A SA (17 jaar oud en ook een flieger, volgens Sinn) veel in het water gelegen en nooit problemen gehad. Ook niet met temperatuur verschillen overigens.

Groeten
Rutger

ps
Sinn zegt op hun site onderstaande over de 903:
'The impressive waterproofness of 20 bar testifies to a feat of engineering that has long shaped the SINN brand. ’

2 likes

Deze dus niet. :man_shrugging:

Nee, das pech maar de stelling dat je met een Sinn flieger het water niet in kunt is onzin. Zie mijn aanvulling op m’n post hierboven.

Groeten
Rutger

2 likes

Toch zou ik het zelf nooit doen. Ik weet dat bijv. mijn Speedmaster goed waterdicht is; kan hem zelf testen, maak hem ook nat schoon, maar zwemmen - never. Anyway; heb de meest recente 903 specs gecheckt, dat-ie tegenwoordig een schroefkroon heeft was nieuw voor me. Dat de prijs lager is dan voorheen was helemaal een verrasing! Dan dus inderdaad - garantie met dat ding.

1 like

Bedankt Rutger voor je bijdrage :+1:.

Graag gedaan. :upside_down_face:

Bijna elk horloge, er zijn uitzonderingen #noffense

Peter :upside_down_face::upside_down_face::kissing_heart::grin:

1 like

Ja, dat is allemaal wel waar, maar als het geen screwdown pushers heeft zou ik het risico niet nemen. Neem er dan een CASIO van een paar tientjes naast, dat scheelt ellende, teleurstelling en geld. In je reisbagage maakt dit niets uit qua ruimte of gewicht. Better be safe than sorry, zo denk ik erover :smiley:

2 likes

Dit wordt, als hij geen stomme dingen heeft gedaan, gewoon onder garantie hersteld als hij het horloge nieuw bij Sinn had gekocht.

Maar: heeft hij kroon of pushers bediend terwijl hij in het water was? Zo ja, dan is het zijn eigen handelen.

Niet doen. Gewoon Sinn contacteren.

Dat ding is 200m waterdicht en unterdruckssicher. Als je daar het water niet mee in kunt kan het nergens mee, wat @drex en anderen ook maar roepen. Sinn heeft een sterke reputatie dat ze hun specs waarmaken.

Maakt niet uit. Mijn Seiko marinemaster heeft ook speling op de bezel. De pakkingen zitten tussen de kast en het glas, tussen de bodem en de middenkast, rond de kroon en aan de pushers.

Externe draaibare bezel is geen factor in normaal ontwerp.

1 like

Fabrikanten kunnen beweren wat ze willen; maar dit is een piloten-horloge en dat moet gewoon niet de zee in. Anyway, I’ve made my point. Zou zonder meer onder garantie moeten vallen met de huidige 903-specs.

2 likes

Zeker niet, daar hebben piloten een grote hekel aan :grin:

3 likes

Da’s doorgaans eens en nooit weer. :pray:

1 like

Niet 100% eens maar Fate kan ik geen like weigeren.

1 like

Dat ding is 200m waterdicht. Ze schermen zelfs met DIN8310 standaarden en tests voor al hun waterdichte horloges, en garanderen bestendigheid tegen onderdruk. Kom op mannen. Niet te bang. Dat ding was nieuw.

:smiling_face::smiling_face::+1:

Maar ik ben het met je eens dat zwemmen met een chronograaf, ook al is de spec solide, een risico is, wegens pushers. Je kunt zomaar wat aanstoten.

Wat ik zeg is dus met de caveat dat de pushers en Kroon geen tik krijgen.

3 likes

Yup, dus garantie. Niet te lang dralen er mee.

2 likes

Gelukkig zijn de meeste moderne “fliegers” 20Atm. Ook piloten willen kunnen zwemmen na aankomt op de Malediven. Of als ze vroegtijdig het toestel moeten verlaten, een nog werkend horloge hebben als ze in water terechtkomen :wink:. Toolwatches moeten alles aankunnen.

1 like

Technische en moderne tegenwoordig wel, maar heel veel klassiek ogende fliegers doen maar 50 meter.

2 likes

En het is allemaal maar een momentopname. Had een jaartje terug een forumlid die, naast een ander klusje, even zijn verse NA wilde laten wd-testen. Een pre-owned Panerai. Kwam er niet doorheen. Ja het was wel een echte Het luistert zo nauw… …een goede wd-tester, ik gebruik 90% alleen een vacuum-tester - alleen als het een high-end duiker is doe ik ook een natte test, voor de vorm; is echt cruciaal. Doe dit - of laat dit doen - hooguit een paar weken voordat je serieus het water in gaat.

1 like

None taken, eens