Lees hier de uitleg van een Omega certified watchmaker over mogelijk gebruik van een Speedmaster pusher onder water, bij “goede” O ringen zal het probleem van water in het horloge niet spelen;
Oh, was het een nieuwkoop? Gewoon garantie zou ik denken dan. Volgens de Sinn website 24 maand gegarandeerd waterdicht en ook getest op condensatie.
Yep 9 maandjes oud
en mijn vriend zit nooit aan de kroon of pushers hij laat altijd de secondewijzer mee lopen.
En houd mooi zijn tijd .
En nogmaals er zit speling op de bezel ,die niet hoord.
Volgens hem zit er een pinnetje of schroefje los.
Iets wat ik zelf niet gemerkt heb enkel nogmaals de verticale speling
.
Maar ik hou jullie op de hoogte
.
Tuurlijk wel. Hij moet toch eens de datum verzetten of de tijd instellen?
Dat vind ik altijd zo dom. Het uurwerk slijt sneller, het heeft effect op de nauwkeurigheid en op de gangreserve.
Dat heeft geen enkel effect op de waterdichtheid.
Klinkt alsof hij beter een quartz duiker had kunnen kopen. Sommige mensen kunnen gewoon niet met mechanische horloges omgaan.
Benieuwd wat de Duitse vrienden gaan antwoorden. Maar garantie-geval lijkt me.
Dat van de seconde wijzer is ook niet mijn ding.
Zelf staat hij bij mij altijd op de 12.
Maar dat heeft niks met de waterdichtheid te maken.
En zwemmen doe ik nooit met een horloge.
Ik wil ontspannen dus waarom dan een horloge om.
En uiteraard ben ik ook benieuwd naar de oorzaak .
Maar denk dat Sinn daar wel achterkomt bij de waterdichtheid test.
Denk wel dat met het nieuwe model (geen 775x) met de bezel die meedraait en de interne meetlat bedient, slecht aansluiten van die buitenring zou kunnen impact hebben op de waterdichtheid.
Tenslotte moet er ergens een mechanische verbinding zijn tussen binnen en buiten, en is die op een of andere manier (ik claim niet te weten hoe) afgedicht.
Als daar speling op zit, kan het zijn dat halfweg een o ring niet meer aangedrukt is.
Ik zou mss niet vermelden dat de bezel al langer speling had en je toch nog gaan zwemmen bent. Had beter direct in garantie gestuurd geweest.
Nee mijn vriend kwam Donderdag thuis uit Turkije.
En omdat hij in het begin van zijn vakantie het vocht in het horloge zag, voelde hij aan de bezel en merkte wat speling.
En zocht uuteraard naar de oorzaak als leek.
Thuis ga je niet aan je bezel zitten trekken of duwen lijkt mij
.
En mijn vriend hoeft niks te verbergen of beter niet te vermelden .
Het is zoals het is word vervolgt
.
Siert ‘m.
We duimen denk ik collectief mee.
Als hij het horloge nieuw heeft gekocht dan is de kortste klap deze bij de verkoper aanbieden, je hebt immers garantie toch?
Op de foto’s staat de chrono secondewijzer nu weer stil, dus nooit aan de pushers zitten klopt niet ![]()
Horloge moet gewoon retour naar Sinn. Via hun website een label laten aanmaken en zsm naar Frankfurt.
Op de foto’s staat de chrono secondewijzer nu weer stil, dus nooit aan de pushers zitten klopt niet .
Tja wat zal ik daar nu eens op zeggen,zou het kunnen zijn dat ik het horloge heb bekeken en op de pusher gedrukt heb
.
Of veroordeel je iemand gelijk al met je sherlock holmes opmerking wat nergens op slaat sorry .
En gaat uiteraard naar Sinn en die zullen er zeker wel achter komen of hij waterdicht is ,en wat eventueel de oorzaak is.
Niet luisteren naar al dat azijn hier. Een horloge is er om te gebruiken. Dus dat moet je ook vooral doen. Gewoon naar Sinn ermee. Grote kans dat ze het horloge netjes controleren en waar nodig herstellen.
Precies dit.
Ik zet mn UX erop dat Sinn dit uiterst correct zal afhandelen.
Ding hoort keihard waterdicht te zijn, met en zonder aan knoppen trekken, duwen en draaien, boven- èn onderwater.
Uiteraard ben ik/zijn we uiterst nieuwsgierig naar de op zeker goede afloop van dit verhaal!
#Mooiste zou zijn ding zelf naar Frankfurt te brengen of op te halen na telefonisch contact waarbij je vriend meteen een rondleiding afspreekt.
Dat gaat een prachtig bezoek worden en hij krijgt dan heel veel leuke spulletjes cadeau!
Ik veroordeel niemand, sowieso in het normale leven al zo min mogelijk en hier op basis van wat postjes zeker niet. Ding moet gewoon waterdicht zijn in principe. En het slaat zeker wel ergens op.
Vanaf het begin van dit draadje ga je er van uit dat het waarschijnlijk de speling van de bezel is. Misschien wel. Misschien niet.
Bij woorden als nooit, altijd, etc gaan er bij mij alarmbellen rinkelen.
Nee, maar het zou kunnen. Je weet het simpelweg niet.
De oorzaak weten we niet. Maar het nu al naar een bezel toe praten, andere oorzaken wegnemen door “nooit” en “altijd” is ook niet correct. Hou wel een beetje een open blik en wuif niet niet-gezinde input weg.
Daarbij, oorzaak is niet relevant, en ding moet gewoon terug naar Sinn zodat het gefikst kan worden en je vriend van het ding kan genieten ![]()
Het is de secondeteller die je bedoelt, de secondewijzer is het kleine wijzertje wat op het secondenrad is gedrukt en die loopt inderdaad altijd mee mits het uurwerk loopt. ![]()
mee laten lopen zorgt, uiteraard voor meer slijtage en reduceert de gangreserve met een aantal uren.
Met een automatic caliber zoals bij deze Sinn, dat gedragen wordt, maakt dat weinig tot niets uit tot het moment dat het horloge van de pols gaat.
Invloed op de nauwkeurigheid van de tijdsaanduiding is verwaarloosbaar omdat de chronograaffunctie de veer geen extra energie laat leveren, dat kan namelijk niet.
De chronograaf gebruikt energie die in uitgeschakelde toestand overtollig is en verdwijnt in de vorm van geluid (hoorbaar tikken).
Als de veer bijna ‘leeg’ is wordt de nauwkeurigheid van een uurwerk minder maar dat verschijnsel treedt ook op bij een uitgeschakelde chronograaffunctie.
Waar wordt het verschil in gangreserve door veroorzaakt?
Het aanwezige mechanisme dat de overtollige energie verbruikt middels een ontsnappingsmechanisme heeft een lagere weerstand dan met een ingeschakelde chronograaf.
Dat wil zeggen, drie wijzers mèt ontsnappingsmechanisme kunnen langer van het beschikbare koppel gebruik maken dan vijf of zes wijzers in geval van ingeschakelde chronograaf.
Stel dat het uurwerk uiteindelijk (mèt ingeschakelde chronofunctie) stopt omdat de veer schijnbaar ‘leeg’ is, dan zal als dan de chronograaffunctie uitgeschakeld wordt, de tijdsaanduiding weer opstarten…
Ben je al met Sinn in contact geweest of is dat horloge inmiddels al naar Sinn opgestuurd?
Nou, complex geheel voor een eenvoudig antwoord. 200m=geschikt om te zwemmen, punt uit. Geschroefde pushers hebben geen invloed op de waterdichtheid, maakt ze slechts ongevoeliger voor stoten. Ik ben met mijn hier op het forum aangeschafte Tactical Frog solar chrono 15 dagen lang de zee in geweest op Sicilië, die gaf geen krimp. Terug naar Sinn en ik verwacht een beetje coulance in dit geval.