Hier wringt de schoen. Dit is je eigen perceptie. Ik zie een Rolex niet per definitie als een “look at me horloge”. Niemand geeft er geen fuck om en de liefhebbers zijn zelf teveel bezig met dit soort (onzin) vragen.
Het maakt mij helemaal niets uit.Al mijn horloges kostten minder dan 500 euro en waarschijnlijk zal ik nooit een echt duur horloge kopen. Ik ben ook niet onder de indruk van de dure van iemand anders: ik vind het mooi of niet.
En ik draag het horloge waar ik die dag zin in heb.
Blijf me verbazen dat mensen hun leven laten leiden door wat andere vinden of maatschappelijk gewenst is. Doe vooral wat je zelf wilt. Black tie incl. dikke gele duiker met witte gympen? Vooral doen!
Nog een anekdote in het verlengde van deze discussie;
Zondag ging ik munten halen, staat er achter de kassa een vrijwilliger, een oudere heer, met een Rose gouden Grand Lange 1 Moonphase. Ik doe het normaal nooit, maar ik kon het niet achterwegen laten om de beste man te complimenteren met dat werkelijk prachtige horloge. De beste man kijkt naar m’n horloge, geeft een knikje en complimenteert mij met de Lange Saxonia Thin die ik omhad…
Z’n (denk ik) vrouw stond naast hem en hoorde het gesprekje en zei zoiets als; “voor het eerst in 10 jaar dat iemand het opvalt”
iedereen kan er iets van vinden, maar zo’n interacties vind ik altijd super leuk.
Dat heeft 0,0 met geld of status te maken maar met het delen van een gezamenlijke passie.
Dat maak je met Rolex niet mee!
Jij voelt dit.
Ik voel dit.
Als wij elkaar tegenkomen met een Lange om de pols
Ik moest aan deze denken:
Ik zocht die, maar kom hem niet vinden
hahahaha.
Als je meisje je geschiedenis-tab opent zal ze even moet slikken lijkt me…
Pun intended!
Wat moet ik dan zeggen! Meestal loop ik met een Casio rond!?
Dus je bent niet het mannetje met een Seiko of Rolex om je pols, is gewoon wat je zelf graag draagt en ziet toch?
Leuk dat jij dat gewoon op straat kunt doen. Ik moet altijd speciaal op zoek daarvoor naar speciale gelegenheden.
Jezelf belangrijker voelen door middel van het horloge wat je draagt? Uhm nee.
Het zijn gewoon statussymbolen op dat moment. Als je die nodig hebt om belangrijk te worden gevonden dan heb je serieus issues en op zijn minst een minderwaardigheidscomplex.
Dit is overigens geen “aanval” naar jou toe slechts een antwoord op je vraag.
Ik kom duidelijk niet op de juiste evenementen. Of juist wel. Daar ben ik nog niet over uit.
Ik voel me nooit belangrijk of onbelangrijk. Ik ben gewoon wie ik ben. Take it or leave it. Misschien komt dit doordat ik alleen een paar TAGjes heb. Dat zijn mijn ‘dure’ horloges.
Ik draag eigenlijk altijd waar ik op dat moment zin in heb. Maar als ik dan een keer een wat nettere gelegenheid heb, dan draag ik ook wel een van m’n nettere horloges. Dat vind ik dan wel weer leuk.
Op vakantie gaat eigenlijk altijd maar één horloge mee; wel altijd een duiker. Dit jaar is dit voor het eerst de Squale. Een horloge met een lekkere summer vibe, maar niet overdreven duur en niemand die het merk kent, tenzij je een watch nerd bent, natuurlijk! Dus wellicht levert dat nog een paar leuke gesprekken op!
Leuk onderwerp, afwisseling is leuk.
Gisteren grand Seiko, vandaag San Martin. Lekker boeien
Als er mensen zijn en er is bier, dan ben je bij het juiste evenement, al het andere eromheen is alleen maar een excuus.
Leuk om te horen dat je vriendin meegaat in je hobby maar dat het eigenlijk niet eens gaat om een Rolex maar om een bling bling horloge. Het leuke van meerdere horloges is dat je er 1 om de pols doet waar jij je prettig bij voelt, dat kan in het ene geval een Rolex zijn en in het andere geval een Seiko. Dus imo ben jij niet zo status gevoelig, is ook grote onzin. Ken mensen die echt een hoop geld hebben en die dragen niet eens een horloge, die hoeven zich ook niet te bewijzen naar anderen toe.
Mijn persoonlijke opvatting is, dat het mij geen reet boeit wat een ander er van vindt wat ik draag. Draag net zo makkelijk een “goedkoop” horloge, en de andere keer weer een “dure”. Het is allemaal relatief vind ik. Maar als ik op vakantie ben en ga dineren draag ik zeker wel nette kleding gewoon omdat ik dat prettig vind.
Een zomers horloge mag van mij best wel wat kleur hebben dat kan een mooie blauwe sub zijn maar kan ook net zo makkelijk een Prometheus met knalgele dial of een tactical frog zijn met koraal blauw. Dus voel mij zeker niet belangrijker dan anderen en ja het heeft ook met gevoel te maken en dus niet met hoe duur een horloge is.
Triest dat je vader overleden is, maar hij heeft je wel zijn Tissot nagelaten. Ik weet natuurlijk niet hoelang het geleden is, dus gecondoleerd met het verlies van je vader.
Als het al een tijd geleden is, zou ik toch eens die Tissot omdoen en dan met de leuke herinneringen aan je vader.
Laat je dus niet gek maken doordat anderen met dure horloges rondlopen, draag gewoon wat je op dat moment prettig vindt en e.v.t wat bij je kleding past.
Kan wel begrijpen dat sommige anderen een duur horloge uit zakelijk oogpunt omdoen, als dat leidt tot een betere deal maar dat is niet jou vraag.