Daar kan ik me volledig bij aansluiten…
Voor mijn zijn mijn horloges net als schoenen. De ene keer heb je zin in sneakers en de andere keer in wat netters, en sommige horloges passen niet in bepaalde situaties (dress horloge op het strand, oranje doxa of gele Seiko onder een net pak naar mijn werk).
Ja een horloge geeft een bepaald gevoel en ja daar kies ik het meestal ook op uit in de ochtend. Met in het achterhoofd wat de dag allemaal gaat brengen
Wat een onzin
.
Van de week motorles gehad bij een grote aanbieder. Docent had zowaar een 116610 om. Hij had de 116610 tig jaren geleden gekocht van zijn erfenis als herdenking en deze laten graveren. Tijdens het gesprek haakte nog iemand aan met een Breitling.
Leuk gesprek gehad
Overigens een man die zijn Rolex al jaren draagt en wekelijks tientallen willekeurige studenten krijgt. Ik was de eerste die er wat van zei.
Dress to my occasion zou ik zeggen, ik draag waar ik mij op dat moment fijn bij voel. Het is immers ik die ergens naartoe ga, niet iemand anders. Kan zelfs een G-Shock zijn naar een feestje. Alhoewel ik meer ben van de dressers, zal ik die dus over het algemeen ook dragen. Nu helpt het ook dat afgezien van één vriend echt niemand in mijn omgeving iets heeft met horloges, ze zien dat ik iets om mijn pols heb om de tijd af te lezen, en that’s it. Vraag mij oprecht af of ze een Omega/Rolex zouden herkennen zonder hun hoofd tegen de wijzerplaat te drukken zegmaar.
Ik bedoelde het ook ironisch.
Jammer dat ik dat uit moet leggen
Leuk hoor, een Seiko
Ahja, dat is lastig te zien he
Ook ik ben van “ dress to the occasion” en hou ervan om ouderwets netjes gekleed te gaan, maar dan wel modieus. Heb ook af en toe lekker opvallende pakken en minstens net zo opvallende schoenen. Ik vind dat prettig en doe dit puur omdat ik dat leuk vind.
Ik koppel de naam Rolex en Seiko even los en maak daar gemakshalve een duur(der) en goedkoop merk van en beschouw dit metaforisch.
Of ik me anders voel met een duur(der) of goedkoop merk? Nee, zeker niet. Voor mij persoonlijk is er ook geen status te ontlenen aan de prijs van een horloge.
Ik ben geen beter of slechter mens wanneer ik een goedkoop of duur horloge draag. Net zo goed als een ander mens ook niet beter/slechter/minder/meer wordt door het dragen van bepaalde kleding of horloges.
Ik sluit dan ook af met een gezegde:
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een……
Voel ik mij anders bij het dragen van een duur horloge?
Ja, in principe wel. Al is het maar omdat ik dan toch iets voorzichtiger ermee probeer om te gaan.
Status gevoelig ben ik dan weer minder. Heb ook Rolex gehad maar (los van de absurde prijzen op de markt) is met name het feit dat half Nederland ermee rond (wil) lopen wat het voor mij onaantrekkelijk maakt.
Dan geniet ik meer van het dure horloge dat 99,9% van de mensen niet als zodanig herkend. Een leuk gespreksonderwerp voor wie het herkend, en voor de overige personen valt het amper op. Dat is meer mijn streven bij het dragen van duurdere horloges.
Eens. In de 15 jaar dat ik ‘luxe’ horloges draag nog maar 1x gehad dat iemand tegen me zei “Hey je hebt een (…) om, wat leuk.”
Ik twijfel ook niet voor niets aan de juistheid van de meeste van die berichten … Het enige horloge dat ik met zekerheid bij iemand herkende is een SKX.
Erbij bedoel je toch
Een snob met een Squale, dat kan echt niet. Moet minstens een horloge zijn van 30 k
Eens
cogito ergo sum, dat is alles wat telt
Eens
Eens
En zo is het Ed
Verder respecteer ik ieder zijn mening, andersom ook hoop ik! Helaas zijn mijn likes op, dus voor iedereen een
Precies!
Ik draag gewoon beide niet. Nog beter
Sluit ik me bij aan. Behalve het prettige boxershortgevoel geeft het dragen van een Rolex me ook vaak het wat onprettige gevoel van op mijn hoede moeten zijn. Misschien omdat ik maar één zo duur horloge heb?
Sterker nog, maar één keer in mijn (58-jarige) leven meegemaakt dat ik een compliment kreeg over het horloge dat ik toen droeg … was een Chinees skeletonhorloge van 3 tientjes …
Toch vaker doen dan
Ik had de vraag verwacht: gaat jouw vriendin ook raar doen als jij een Seiko draagt?
Precies dit.
Ging over dit horloge ,
bijna 50 mm.
Opvallend geel rubber.
Meermalen gehoord, woow dikke klok man.
Terwijlik nog nooit iemand over welke Zwitser Seiko of wat dan ook gehoord heb.
Edit, klopt niet helemaal.
G-shock wil ook nog wel eens opvallen.
Het is niet zo dat ik me meer of minder voel met een bepaald horloge. En ik wissel ze ook eigenlijk allemaal wel af (die op dat moment in huis zijn). Ik probeerde er in het verleden wel op te letten om bij sommige gelegenheden geen volledig gouden horloge te dragen. Maar omdat veel vrouwen nu met goudkleurige horloges lopen valt het minder op en maak ik me daar ook niet meer druk om. Dus kies per dag hoe ik me voel en welk horloge daar dan bij past.