volgende aankoop: Oris divers 65 of toch maar voor de grail? (Tudor Black Bay 58)

Doorsparen voor een Submariner. Dat zal waarschijnlijk toch je uiteindelijke grail worden als je BB58 fan bent.

4 likes

Ik heb een vergelijkbaar proces doorgemaakt. Uiteindelijk de Tudor gekocht. Mocht je die nieuw en wat goedkoper willen dan is Schiphol een goede optie. Dan gaat de BTW eraf. Ze liggen er nu ook regelmatig.

De Oris heb ik meerdere keren naar gekeken, maar ik had er meerdere issues mee. Ik vond de maatvoering niet prettig (lug-to-lug, en 40mm diameter). Ook vond ik de afwerking echt veel minder dan de Tudor (rammelende bezel etc.). Nog geen moment spijt van mijn Tudor, maar denk dat ik al snel spijt zou hebben gekregen van de Oris. Die was het toch net niet voor mij.

Wat betreft waarde. Ik denk daar niet echt over na, het is een gebruiksvoorwerp voor lange tijd. Je moet bovendien op een gegeven moment geld uitgeven aan een onderhoudsbeurt, dus bij een Tudor zal je denk ik nooit je volledige investering terugkrijgen. Als je er gewoon vanuit gaat dat het horloge minder waard wordt met de tijd, dan ben je nooit teleurgesteld en altijd aangenaam verrast als het toch iets oplevert.

2 likes

Ik heb niet zoveel met Oris, maar je kunt die 2e hands zonder al teveel risico proberen. Lekker dat doen en als je dan nog de BB58 wilt dan verkoop je de Oris en ga je voor de Tudor.

2 likes

Hahaha ja, maar dan moet je wel een reisje boeken buiten de EU en Europa, want alleen in het Non Schengen gedeelte geldt dit. Dus dan valt het horloge toch iets duurder uit… aan de andere kant, ook weer een goed excuus om te reizen :rofl:

In het blauwe gedeelte worden vaak BB58’s aangeboden.

1 like

Ik ben een beetje overdonderd door de vele reacties… Van harte bedankt :slight_smile: om jullie ervaringen te delen!

Ik maak me geen illusies, als ik voor de BB58 ga, dan zal er zich na een tijdje wellicht een nieuwe “grail” de kop komen opsteken.

Ik plan in de komende weken wel een bezoekje aan wat AD’s, en dan kan ik ze beide nog eens uitgebreid passen.
Ik hou jullie op de hoogte!

2 likes

Probeer dan ook gelijk de Black Bay 54 eens. Die is ook fantastisch mooi!

6 likes

Tudor is in Schengen gedeelte ook belastingvrij

1 like

Oh echt!!! Vergeet mijn commentaar dan maar.
Laat ik zaterdag nou net op Schiphol zijn :rofl:
Toch maar even kijken :see_no_evil:

1 like

Allebei niet. Wat moet je er nou mee met zo’n oerdegelijke duiker van bijv Tudor?
Koop gewoon een afgeragd oud klote horloge waarmee je nog geeneens door de regen durft te fietsen, en dan zeg je ; jahaaa maar het is wel vintage hè :open_mouth:‍:dash:

Serieus. Wacht even langer of spaar even langer. En koop die Tudor. Show hem vol trots hier :point_left:

1 like

Alleen rolex is in Schengen niet belastingvrij

1 like

Welke? :smiley:

Voor TS: je wilt uiteindelijk de BB58 dus voor die gaan.
Wie weet heb je een keer de gelegenheid om de Oris “erbij” te pakken, zou helemaal mooi zijn.

1 like

Dat is leuk om te weten, want ik heb momenteel niet de financiën voor een Tudor, maar een aantal Tudors in het echt bekijken is altijd leuk. Ik zou graag de nieuwe 54, Pelagos 39 en BB Pro naast elkaar willen zien. Tussen deze drie zou ik nog graag eens een keuze willen maken.
Maar wellicht ligt er nog wel iets anders interessants :grin:

Dat is een Omega Speedmaster. Nog geen idee welke, maar ooit zal die er wel komen. Toen jij hem ging verkopen heb ik serieus nagedacht wat de mogelijkheden waren, maar dan had alles in de verkoop moeten gaan. Dat vond ik ook een beetje zonde. Nu mag ik er alleen nog van dromen… maar dat is ook al leuk.

4 likes

Mwe, in duiker mag aanwezig zijn voor me. 37 vind ik wat te klein denk. Zo van de foto’s vind ik de verhouding van de 58 ook beter kloppen.

Precies de reden dat ik het een slecht argument vind dat er veel 58’s in het blauw gaan komen doordat de 54 uit is. Hiermee wordt een ander gedeelte van de markt bedient. Ik denk dat de prijzen langzaam zullen opkrabbelen (zwart) gezien de recente prijsstijging.

Ik heb nu de 58 en de Oris 65 gehad. Beide erg toffe horloges. Maar de Tudor is echt een stuk degelijker gebouwd.

2 likes

Aha! Niet voor niks een klassieker. Gewoon zo’n gaaf ding. Klopt gewoon.

Succes met de tocht er naartoe :smiley::+1:

2 likes

Dat is eigenlijk waar ik wel nieuwsgierig naar ben. De 39mm van de Tudor is eigenlijk perfect, maar ik ben heel benieuwd hoe een 37mm duiker zal staan. Ik ben de laatste jaren sowieso kleinere kasten meer gaan waarderen. Alleen voor de Speedmaster maak ik nog een uitzondering, maar verder wil ik eigenlijk alles kleiner hebben dan 40mm. Mijn BB58 gaat ook de verkoop niet in, tenminste dat is de intentie. Maar een beetje nieuwsgierig naar een 37mm duiker ben ik wel. Seiko heeft vandaag ook een nieuwe kleinere Seiko 5 uitgebracht. Stiekem ook wel nieuwsgierig naar haha. :see_no_evil:

2 likes

Best een cool ding!

1 like

Zal hij ook blijven doen totdat je hem hebt

Doe jezelf en plezier en ga voor je grail. Heb ik ook gedaan en geen moment spijt van gehad.

1 like

Ondanks dat ik Oris een erg symphatiek merk vind en een diver 65 een topper is, adviseer ik je toch voor de bb58 te gaan. Al het andere eruit en de 58 erin. Overigens heb je inmiddels bijna een bb58 afgeschreven door de aanschaf van je andere horloges :sweat_smile:

Plaatje van mijn 65 voor de sfeer

2 likes

Wat is dat voor maat en ref? Ben ook wel benieuwd zijn er meerdere kleurtjes van of is het alleen deze?