Volgende Rikketik?

Weet iemand wanneer de eerst volgende Rikketik is die vanwege Corona door kan gaan. Ben dit keer echt van plan om te komen.:sweat_smile:


RIKKETIK bezoekers info
In overleg met onze standhouders is besloten om de eerste Rikketikbeurs na de Corona lockdown op zondag 18 oktober 2020 te houden.

4 likes

Hey! Super bedankt! :blush:

Ik mis de poll en de video?!

9 likes

:joy::joy::joy::joy: vandaag ga ik dat niet doen

1 like

Dat ze dat al aandurven.

Exact. Snap dat niet zo goed, vooral ook omdat er ook nogal wat ‘kwetsbare ouderen’ rondsjokken. Ik sla zelf in oktober nog even over, tenzij we al ingeënt zijn voor die tijd. :wink:

Ik totaal geen moeite mee

Het probleem is dat de tafels van de standhouders ook maar 80 cm. breed zijn.
Een oplossing kan zijn om een ventilator mee te nemen, achter de tafel te plaatsen waardoor de bacteriën terug geblazen wordt richting looppad.

5 likes

Naja. Er zijn best wat onzekerheden:

  • 2e golf / eventueel aanscherpen regels.
  • kan je het inrichten of men afstand kan houden.
  • groot deel van je publiek is ouder en man en valt enkel op basis daarvan al in de risicogroepen.
  • is er animo voor bij de bezoekers?
1 like

lijkt me juist dat je geen luchtverplaatsing wilt… want zo blaas je corona mogelijk door de hele hal.

En om nu de hele tijd met een mondkap rond te sjokken…

Bij mij dus niet. Nog niet.

1 like

Ik zie het ook niet zo zitten.

1 like

Jij hebt Maurice de Hond nog niet gehoord zeker? :joy:

Ik wil er geen corona topic van maken. M de Hond luister ik niet naar.

Random mensen met ventilatoren die lucht rondblazen binnenin een hal lijkt me geen goed idee. Afzuigen naar buiten lijkt me wel ok.

Bewijs voor a of b heb ik niet.

2 likes

99,5% van de bezoekers zit al in een risicogroep om binnen een week dood te gaan ivm het hoge leeftijdsgehalte.

Laat staan nog corona erbij!

Voordeel is wel, als het druk is bij een kraampje gewoon even flink hoesten… als een Mozes splijt je de mensen

2 likes

Mensen worden steeds ouder he. Denk wel dat de gemiddelde leeftijd begin dit jaar boven de 70 lag.

Ik heb niks tegen een mondkapje.
Heel China loopt er al jaren mee rond (… geeft trouwens te denken want daar ligt de oorsprong van het virus. Maar da’s gelukkig een andere discussie, die al vele malen gevoerd is. :wink:). Het lijkt me allemaal toch een beetje schijnveiligheid, als een infectie bijv. via de ogen enzo kan.

Gewoon afstand houden enne hygiënemaatregelen. Maar ja, dat afstand houden (‘social distancing’) lijkt me niet haalbaar op de Rikketik of willekeurig welke hobbybeurs dan ook. Lijkt me dat standhouders daarom ook niet staan te springen om ernaar toe te gaan.

Nou ja, we zien het wel. Ik ben er volgend jaar weer bij. :sunglasses:

1 like

Mij ook. Het is meer dat als jij corona hebt je in je mondkapje niest en hoest… en anderen minder besmet. Ik vind ze extreem oncomfortabel dus ik draag ze liever niet tenzij het moet.

Verder is mijn ervaring ook dat mensen staan te dringen. Overal met hun klauwen aan willen zitten.

Ik vond het best leuk. Maar ik vind het prima om niet te gaan.

1 like

Ik zie het al voor me …

“Sjips die Lolex wordt net voor mijn neus verkocht? Die wil ik hebben! Oh wacht , … HOEST!”

Opgelost. :wink: