Volledig vooruit betalen?

Als je er geen goed gevoel bij hebt dan zelf ophalen en al helemaal als er een groot bedrag bij gemoeid is.

Ben nergens op uit en dat kunnen enkele leden hier beamen van me :+1: dat trustlevel doet me niets om eerlijk te zijn :wink:

2 likes

Wel als je het horloge wat straks de jouwe is, moet verkopen…:slight_smile: alle gekheid op een stukje, zou jij blind een horloge opsturen zonder betaling, wrs niet…zou ik het blind kopen zonder het te zien denk t niet…is het iets kleine wat je koopt op marktplaats, dan is t risico waard… daarbij belgie is best leuk;) (buiten de wegen dan en de chaos ect.)

Slecht geslapen, Frodo?

Welk horloge dat ik ga kopen? Waar haal je dat vandaan? Ik gaf enkel aan TS te willen helpen mocht hij dat willen…

Ik zou mijn Omega Seamaster niet opsturen zonder dat ik het hele bedrag op de rekening heb staan. Dat is normaal.

Buy the seller! Als je een goed gevoel hebt bij de verkoper, why not? En anders vrouw mee in de auto en lekker ophalen.

11 likes

Ontzettend, je moet eens weten… :rofl:

1 like

Alles boven de 200 euro zou ik zelf afhalen via marktplaats. Het risico is namelijk te groot.

Dagje naar Belgie plannen en er met vrouw/man er een leuke dag van maken.

5 likes

Zo werk ik wel. Maar ik weet dat ik te vertrouwen ben. Vertrouw je het niet? Ook goed, kom maar halen dan.

… maar de vraag was:

Ik denk van niet. Of wel?
:thinking:

TS lijkt overigens al afgehaakt door alle “rij naar België tips”. :sunglasses:

3 likes

Gewoon halen. Helemaal met dit soort grote bedragen. Dan kan je hem eerst ook nog in het echt zien.

1 like

Dit dus:) en straks mag je horloge vd vrouw niet, mah je t weer terugsturen :rofl: ( zie

Topic

na aankoop tudor )

1 like

Ja bij particuliere verkoop is dit inderdaad zo.
En voor de rest is het antwoord allang gegeven.

Stap in de auto, ontmoet de verkoper en check het horloge voor je de deal rond maakt.
Gaat niet om een broodje kaas hè.

3 likes

Dit soort zaken/bedragen gewoon IRL afhandelen.

Er heen rijden of in overleg ergens halverwege afspreken.

Kan dat niet… dan gewoon laten waaien.

Geen handvol maar een landvol…

4 likes

Meine liebe….wat een topic.
Buy the seller.

1 like

Of dat exact zo is daar twijfel ik aan, zou kunnen. Maar het is absoluut de standaard dat de koper vooruitbetaald bij online transacties.
Dus of even ophalen en anders als je het vertrouwd laten opsturen. Voor mij zou een seamaster denk ik te waardevol zijn, mijn grens van vertrouwen stopt ergens bij €1000 ofzo.

Ik heb nog nooit een horloge verzonden voor het volledig betaald was, ken eigenlijk niemand die dat doet?

Geen verzending zonder vooruitbetaling. Al heb ik ooit een Rotel audio tuner toegezonden gekregen en als het goed was mocht ik betalen. Over vertrouwen gesproken.

Betalen via Paypal. Mocht er niets verstuurd worden kan je een claim bij Paypal indienen.

Ik heb net een slechte ervaring gehad met een verkoper die wel eerst geld wilde hebben maar niet verstuurde (toevallig ook een horloge in België :grinning:)

Claim bij pay pal ingediend en geld is keurig geretourneerd.

2 likes

Dat hangt van de vrouw af. En de stad in België. Ik zou m’n vrouw niet lastig vallen met een trip naar Reetveerdegem.

Je bent kattig. Wil je er over praten? :slight_smile:

@Gloma, heb je die doekoe nou al gestort, of niet?

Ik heb dat een keer geprobeerd. Bij een niet-horloge-gerelateerde claim, overigens. Nul doekoe terug gekregen. Je moet voor een claim bij Paypal eea goed documenteren, en vervolgens kan het nog zijn dat ze in het voordeel van de andere partij beslissen. Communicatie was in dat geval ook niet je dat. Ik moet die claim nog eens opnieuw starten, nu ik er bij nadenk.

Ik heb al meerdere malen dingen opgestuurd voor ik het geld binnen had, maar ook geld binnen gehad voor ik op kon sturen hier op dit forum. Natuurlijk heb ik wel eens ergernissen gehad rond transacties, maar binnen het forum is dat altijd goed gegaan.

Ik heb zelfs een persoonlijke overdracht gehad waar de betaling niet lukte, maar m’n lunchpartner mocht eea gewoon mee nemen om het geld van huis te storten. Wederom: Binnen het forum.

Daarbuiten is het boter bij de vis alvorens ik iets verstuur.

4 likes