Volledig vooruit betalen?

Is bij mij keurig verlopen: toen duidelijk was dat er niets verzonden is (geen track tracé doorgegeven en verkoper reageerde niet meer) heeft pay pal dat na responsetijd voor de verkoper teruggestort.

Als een verkoper slechte intenties heeft zal hij/zij ook niet adequaat reageren richting pay pal

1 like

Dat dus :point_up:.

Tip van flip: Malafide verhuurders van vakantie-appartementjes reageren zeer adequaat (en niet per se waarheidsgetrouw) naar Paypal. En ze maken gebruik van het feit dat Booking geen knip voor de neus waard is in geschillen. Maar dat is een heel ander verhaal. Kijk dus uit waar je huurt.

3 likes

Moet je wel bijbetalen voor die verzekering, vermoed ik? Als ik geld stuur via Paypal is er de optie “vrienden” (zonder kost) en “aankoop” (met kost voor de verkoper). Zegt ook duidelijk dat garantie op geld terug enkel voor het tweede geldt. Beetje klote want ze hebben geen optie om te zeggen “met garantie, en de koper betaalt de uplift”. Moet je al gaan uitrekenen hoeveel je moet sturen zodat de verkoper krijgt wat overeengekomen was.

That being said, ik stuur meestal wel gewoon het geld voorop. Voorlopig nog niet aan verbrand, nooit een claim moeten indienen. Maar ook nog nooit grote bedragen aan wildvreemden gestuurd, max €750 ofzo, en dan doe ik wel een snelle background check - online accounts die nog maar net bestaan, weinig of geen reviews, geen link naar eoa persoon in het echt - da’s mijden of bijdokken voor die verzekering dus. Bij niet-wildvreemden durf ik wel wat meer, zoals voor de draaibank en de Farer bvb. :slight_smile:

1 like

Heerlijk dit soort vragen. Man man man…

1 like

Antwoord op mijn vraag.

Marktplaats of HF ( Al dan niet face 2 face afspreken)

Ik wens eerst mijn doekoe te ontvangen of anders word niks verstuurd of meegegeven.

En als je er hier een potje van maakt word je op HF aan de digitale schandpaal genageld. :joy:

Belgie is geen wereld reis gewoon langs gaan en persoonlijk afspreken. Beter pakweg E200 aan benzine en eventueel hotelletje kwijt zijn dan kat in de zak kopen en voor veel meer geld de boot in gaan,

Zeker met marktplaats.

Het antwoord is ja vooraf betalen bij een transactie waarbij een particulier betrokken is en verzending plaats vind is normaal. Via marktplaats kan Marktplaats volgensmij ook het tussenaccount vormen.

Maar een heel groot precedent is er niet heel eeg veel omdat het niet bepaald veel gedaan wordt. Verzendkosten zijn hoog, kopersbescherming laag en geen optie om te controleren.

Of het voor de verzekering moet geen idee.

1 like

Ja

2 likes

Vooraf betalen is normaal. Meerdere malen gedaan. Vooraf doe ik wel een uitgebreide controle of de verkoper betrouwbaar is. Ik wil zijn gegevens hebben, doe een check op sociale media en even videobellen. Zodoende kom je er gauw genoeg achter of de verkopende partij geen verkeerde bedoelingen heeft. Ikzelf zou mijn horloge ook niet opsturen als ik het geld nog niet heb. Succes met de aankoop!

1 like

Zo een dure aankoop haal ik liever af ipv laten verzenden. Vanwaar in belgië is hij?

Ivm verzekering, nog nooit van gehoord. Denk eerder z’n eigen indekken want zoals boven vermeld, een horloge verzenden zonder het geld te hebben gehad zou ik ook nooit doen.

1 like

:point_up_2:

:joy:

2 likes

Niet als je in België woont en een Belgische bank hebt.

@Gloma als de verkoper toevallig in West-Vlaanderen zit kan ik eventueel ook eens kijken voor je of het in orde is.

2 likes

Volgens mij is TS al lang weer pleiten :joy:

Wat een topic weer zeg :rofl::rofl::rofl:

Het 1e pareltje is alweer binnen voor 2023

3 likes

Dat bestaat evenmin als pakweg Nunspeet of Roekel.

2 likes

Dat ligt wellicht in de Anale Driehoek - Aarschot, Kontich, Retie.

10 likes

Inderdaad, goed dat je hier scherp op bent. Als we zo flauw gaan doen kan ik ook plaatsnamen als Baflo of Sexbierum gaan verzinnen.

1 like

OK, als je dan een rit langs vreemde oorden wilt maken kun je bijvoorbeeld van Lull naar Rectum, via Kruishaar. Dat is voor mij best een stukje tokkelen, want ik woon veel dichter bij Muggenbeet en Moespot. Je moet ook nooit denken dat Kale Kluft in Kampeersnol ligt, al zij het je vergeven dat die plaatsen niet helder op je netvlies staan.

Maar met Nunspeet moet je niet fokken.

4 likes