Volledig vooruit betalen?

:joy::+1:

Zou nu echt helemaal kloppen als TS het horloge kan ophalen in Nieuwerkerken (bij Aalst). Of in Roekel…

1 like

Wie A zegt moet ook B zeggen.
Welk kleurtje stel je voor?

:ok_hand:

1 like

Ik geloof dat iedereen zo ongeveer antwoord op je vraag geeft.
Het is alleen niet het antwoord wat je wil horen kennelijk.

1 like

Waar zijn de forumhaantjes? Het verwondert me dat antwoorden als

hun territoriale wateren nog niet hebben overschreden.

@Gloma het correcte antwoord was al na die eerste twee posts gegeven. Niemand verstuurt zaken op Markplaats tenzij ervoor betaald is. Staat je dat niet aan, dan rij je naar België.

3 likes

Ik heb dat wel eens gedaan via kleinanzeigen. Was tijdens Corona met gesloten grens.

Maar ik deed het pas toen ik kopie id, bevestiging woonadres en bevestiging werkgever had. Dan zou ik genoeg info hebben om aangifte te doen.

Verder zou ik ook nooit iets verzenden zonder het geld te hebben. Succes!

Hee, een notificatie! Waar kan ik rellen? Is het al vrijdag? Waar is de popcorn?

Lui inderdaad.

En wellicht had ik het onderwerp anders moeten stellen. Dar is dan mijn fout waarvoor excuses.

In mijn post staat op een gegeven moment ‘mijn vraag:’. In de tekst die daarna komt staat mijn vraag gesteld.

Dank aan degenen die gelezen hebben en een serieuze poging hebben gewaagd.

3 likes

Maar er is toch al een groen gedeelte voor pubers?

Los van de grappen en grollen heb je ook een serieus antwoord gekregen. Een kleine samenvatting:

  • koop de verkoper
  • ja, het is normaal om te betalen voor verzending
  • koop de verkoper
  • stap anders in de auto of trein en ga het mano a mano doen
  • hadden we al genoemd dat je de verkoper moet kopen?
3 likes

Vooraf betalen is de regel. Paar keer goed gegaan. Ik wacht nog wel op een omega die ik zeven maanden geleden heb betaald.

Geen enkele van die antwoorden is een antwoord op de door mij gestelde vraag. Het zijn ongevraagde adviezen, prima, bedankt en top.

‘Mijn vraag: klopt dat verhaal over vooruit betalen bij verzekerde verzending? Iemand een idee?’

Hoe dan ook. Ik ga dokken en ‘fingers crossed’.

Precies, dat is de juiste manier. Doe je beide wat moeite :+1:. Wat betreft kopen op marktplaats is het gebruikelijk om eerst te betalen en dan hopen dat je daadwerkelijk iets opgestuurd krijgt. Wat verzekerd verzenden betreft is dat gewoon hoe beide partijen dat afspreken maar gebruikelijk is dat je dat mee betaald met je koop. Zelf goede ervaring met ieder de helft rijden, irl bekijken en de koop wel of niet sluiten. Daarnaast altijd kijken op marktplaats bij ervaringen met verkoper, zou ik alleen doen bij goedkope zaken.

3 likes

Ik zou de betreffende verzender bevragen. Die zullen wel een correct antwoord hebben.

1 like

Als je achteraf de waarde moet aantonen bij een verloren geraakte zending lijkt het me wel onhandig als er nog geen volledige betaling was gedaan op voorhand.

In één keer komen er antwoorden binnen waar ik iets aan heb. Dank.

Ik heb redelijk uitgebreid onderzoek gedaan naar deze koper. Ga het er op wagen.

Dank allen voor de reacties

Of vooruit betalen heeft niks te doen met de manier van verzenden… verzekerd of onverzekerd!

Mocht je doelen op het feit dat de verkoper erop bestaat, omdat hij dan niet vezekerd kan verzenden? Dat heb ik nog nooit gehoord! Misschien heeft hij zich ook niet helemaal duidelijk geuit.

Aangezien je al hebt, of gaat betalen… heeft deze raad geen zin meer. Maar IK bel meestal even met de persoon in kwestie! Of ik nu hier koop of verkoop… Niet altijd, maar vaak!

Hou ons op de hoogte

Heb ik ook gedaan eerst zien dan betalen.